میلاد پیامبر مهربانی و پیشوای آسمانی مبارک باد

نگارش در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۴ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | هیچ نظری

دوباره در گذار روزهایی فرخنده قرار گرفته ایم که یاد آور میلاد فرخنده ی پیامبر رحمت(ص) و یکی از نوادگان پاک آن حضرت، امام صادق(ع) است. این روز خجسته را به همه مسلمانان به ویژه دوستان همراه و خوانندگان فهیم، تهنیت و مبارکباد می گویم.

امسال نیز در حالی میلاد پیامبر اکرم(ص) را جشن میگیریم که حرکت های تکفیری و جمعیت های تروریستی در کشورهای خاورمیانه و آفریقا و حتی اروپایی، تلاش می کنند تا به نام اسلام و با نام آن پیام آور عدالت، آزادی، انسانیت و معنویت، چهره ای خشن و غیر انسانی از اسلام و پیامبر(ص) ترسیم کنند و مردم جهان را از شناخت درست پیامبر رحمت(ص) دور سازند. این زمان، بیش از هر وقت دیگری ، این ضرورت احساس می شود که باید جامعه دینی و پیروان صدیق پیامبر و اسلام، از هیچ کوششی برای شناساندن پیامبر و سیره ایشان با تکیه بر آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) کوتاهی نکنند و دریغ نورزند.

در این زمینه، دانشگاهیان، روحانیان، گویندگان و نویسندگان باید گام های بیش تری بردارند تا بتوان به کمک و یاری هنر و مساعدت هنرمندان و با استفاده از ابزار و رسانه های دیداری و شنیداری، به حرکتی پرتوان تر در شناسایی درست و واقعی از تاریخ ، سیره و تعالیم رسول خدا(ص) و ارائه آن به نسل جوان معاصر، دست یافت.

پیامبر ما سمبل اخلاق بزرگوارانه و اوج خردمندی و نماد حقیقی مردمسالاری است. آیات روشنگر قرآن کریم و گفته ها و رفتارهای او پیوند دهنده ی دل ها و آرامش بخش جان هاست. او همزیستی مسالمت آمیز ادیان را شعار خود میدانست و با استبداد اندیشه و خودکامگی سیاسی سر ناسازگاری داشت. ارزش های انسانی را ارج می نهاد و با گذشت و عفو راه بازگشت گمراهان به زندگی اجتماعی سودمند را همواره می گشود. حمایت از محرومان و مظلومان را از شعار های اصلی خود بر می شمرد و در جهت برقراری عدالت اجتماعی از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد. علم در آیین او ارزشمند ترین دارایی انسان محسوب می گشت و به گسترش دانایی در جهان انسانی می اندیشید. پایه های تمدنی که او بنا نهاد بر ارزش های غیر قابل تردید بشری تکیه داشت . برای همین بود که توانست گسترشی بی مانند را در تاریخ ادیان جهان، برای خود رقم بزند.

پس باید کوشید تا در برابر بدخواهانی که در روزگار ما به دروغ و جعل و خطا، نام محمد رسول الله (ص) را سپر خشونت و درنده خویی خود کرده اند و زشتی های خود را به آیین پاک، مقدس، انسانی و عدالت خواه او منتسب می کنند، چهره واقعی او را در عمل و گفتار و نوشتار به جامعه جهانی معاصر بشناسانیم.

بیاییم به بهانه میلاد خجسته آن حضرت، روزها و نشست ها و یا حد اقل فرصت ساعت هایی از عمر  را به بازشناسی آموزه ها و اخلاق وی ، بیشتر پرداخته و از فاصله های معرفتی خود با ایشان بکاهیم و در محیط های فرهنگی و سیاسی کشور، راهی روشن برای اقتداء به ایشان بگشاییم و پیش روی نسل های تازه بگذاریم.

یک نظر بگذارید