اهمیت آزادی دیگران

نگارش در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | ۲ نظر

پرسش و پاسخی کوتاه که در یکی از گروه های تلگرامی میان من و دوستی نادیده صورت بست را در اینجا به همان صورت اصلی می گذارم شاید به کار دوستان بیاید.

باسلام وعرض ادب خدمت استاد محترم جناب انصاری؛استاد من یه سوال از محضرتون داشتم ومیخواستم نظر شما رو درمورد تجملاتی که به اسم دین و مراسمات مذهبی دیده میشه با وجود اینکه در گوشه گوشه سرزمینمون شاهد فقر وفلاکت خیلی از همنوعانمون هستیم رو بدونم؟؟نمونه باررش بچه های کار …
آیا واقعا عدالت علی وخاندان علی رو باید اینگونه نشان داد؟؟
مگه نه اینکه حضرت عباس نگران شرمندگی خود جلو طفلان اهل بیت امام حسین بود؟آیا این کارها واقعا مقبوله استاد؟؟؟؟؟؟

نمونه آن را در این تصویر می توان دید.

423820928_81460
سلام و عرض ارادت دارم به محضر شما.
با شما همفکرم که در تراز درست زندگی به شیوه پسندیده و اسلامی باید از اسراف، زیاده روی، و ریخت و پاش به بهانه های مذهبی پرهیز کرد و به دیگران نیز در این باره آموزش های لازم را داد.
اما لازم می بینم که یک مسئله را هم باید بادآوری کنم که ما به دلیل اندیشه هایی که داریم و درست هم هست، اجازه نداریم که آزادی دیگران را در زندگی شخصی شان از آنان بستانیم و یا تهدیدی برای آزادی های آنان باشیم. تصاویر ارسالی نشان از رفتار شخصی افراد در حوزه ابراز علاقه و محبت آنان به سمبل های مذهبی شان است، که اگر چه قابل نقد است ولی مستحق برخورد تند و بگیر و ببند نیست. بلکه وظیفه آگاهانی چون شما عزیزان را سنگین تر می کند. باید کار کرد و فرهنگ گستری را شعار اصلی زندگی خود ساخت. به امید توفیق روزافزون برای شما و با سپاس

۲ نظر برای این مطلب

  1. سلام استاد گرامی
    به نظر من همه چیز بسیار زیبا و دلنشین برای بزرگداشت مقام حضرت عباس (ع) مهیا شده و قابل تقدیر است. گاهی شده که مسلمانان، از نظم و زیبایی مراسم مسیحیان تعریف و تمجید کرده اند و در مقابل مراسم ما مسلمانان را تحقیر.
    به قول سهراب چشمها را باید شست …
    در پناه حق

  2. سلام بر شما خانم صمیمی
    آرایش سفره در این مجلس که زیباست و حق با شما. من در نوشته ام بیشتر سر آن داشتم که از مخالفت با آزادی انتخاب های مجاز برای دیگران جلوگیری کنم.

یک نظر بگذارید