منبرهای دی ماه ۱۳۹۸

نگارش در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ارسال شده در بخش منبرها | هیچ نظری

منبرهای دی ماه ۱۳۹۸

_______________

انّا للّه وانّا الیه راجعون

بمناسبت در گذشت والده گرامى حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقاى انصارى
مجلس یاد بودى از سوى دوستان بر گزار مى شود شرکت سروران وآشنایان موجب تسلى خاطر باز ماندگان وشادى روح آن مرحومه خواهدبود

مکان:یزد:مسجد قبا

زمان:پنجشنبه۵/دیماه بعد از نماز مغرب وعشا،ازساعت ۶ تا ٧/۵

 

IMG_20200107_163529_431

 

 

 

 

IMG_20200107_163604_306

______________

کارت تسلیت ارسالی از جناب استاد سید موحد اصفهانیIMG_20200107_163545_334

 

 

 

_______________

هوالباقی

به مناسبت درگذشت والدۀ مکرمه
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ حسین انصاری

مجلس یادبودی از طرف مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) و شاگردانش در
«حسینیه کرم» برگزار میگردد.

شرکت شما سروران گرامی موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی آن مرحومه خواهد بود.
جمعه ششم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا
میبد، خ امام، حسینیه کرم

 

_______________

هوالباقی

به مناسبت درگذشت والدۀ مکرمه
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ حسین انصاری

مجلس یادبودی از طرف مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) و شاگردانش در
«حسینیه کرم» برگزار میگردد.

شرکت شما سروران گرامی موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی آن مرحومه خواهد بود.
جمعه ششم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا
میبد، خ امام، حسینیه کرم

_______________
🔷 نوزدهمین جلسه پژوهش های دینی یک (سال ۹۸)

دوشنبه ۹ دی ۹۸

ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۹

دستور جلسه؛
۱) گفتگوی پژوهشی
۲) بررسی مقالات

میبد، مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد، اتاق پژوهش

🔹 یادآوری: جلسه عمومی نیست.

http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2019/01/IMG_20190114_152907_129.jpg

_______________

💐دعوتنامه
با سلام و احترام
از جنابعالی دعوت می شود تا در مجلس ختمی که به یاد بود “مرحومه خانم سیده فاطمه مهدیان” والده “حجه الاسلام والمسلمین آقای حسین انصاری” برگزار می گردد، حضور یابید.
💐پنج شنبه ۱۲ دی ماه/ ساعت۱۲

💐 بلوار شهید قندی ،دفتر مرکزی موسسه حضرت جوادالائمه(ع)

▪️یادآوری

دعوت برای شرکت در جلسه یادبود درگذشت بانو مهدیانی عمومی است. تشریف فرمایی سرورانی که فرصت دارند مایه افتخار خواهد بود.

_______________

💠 در روز ولادت بانوی خردمند بنی هاشم، زینب بزرگ، به یادآوری این رخداد باشکوه خواهیم پرداخت. سلام خداوند بر او باد. نقشی که آن بانو در تاریخ اسلام از خود بر جای گذاشت هرگز از کسانی دیگر -بجز معصومین- دیده نشد و بی مانند ماند. گروه پژوهش دینی دو، تا کنون چند کار خوب و فاخر در پیوند با تاریخ و شخصیت آن بانو به انجام رسانده است که جای قدردانی دارد و امید می رود کارهای بسامان تری از این حلقه را شاهد باشیم. در این جلسه راهکارهای تازه ای در این باره را به گفتگو خواهیم گذاشت.

💠 دوازدهمین جلسه پژوهشهای دینی ۲
چهارشنبه ۱۱ دیماه ۹۸

ساعت ۱۶ تا ۱۷:۱۵

💠 خانه دکتر قاسمی، پلاک ۳۰٫
دستور جلسه؛
۱٫ مباحث کارگاهی
۲٫ گفتگوی پژوهشی هفته
۳٫ بررسی مقالات رسیده
🍀🍀🍀

🔶 یادآوری؛ جلسه عمومی نیست.
علاقه مندان به کار پژوهش و نگارش در زمینه مباحث دینی می توانند از طریق برگه “ارتباط با ما” در سایت “نگاه تازه” مکاتبه کنند.

🌐www.h-ansari.net

http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/09/IMG_20180905_142651_892.jpg

_______________

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

شهادت زائر مجاهد شب جمعۀ کربلا و عاشق راه شهادت
شهید قاسم سلیمانی
و همرزمان عراقی اش
به دست دولت تروریست آمریکا بر جامعۀ شیعیان تسلیت باد.

_______________

IMG_20200107_185522_686

سخنرانی
یزد، خ سلمان(رض) ، حسینیه کربلایی ها
از دوشنبه ۱۶ تا ۱۹دیماه ۹۸
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۵

_______________

🔹 مطالب رسیده از شما سروران

دیانت و سیاست!

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ حسین انصاری
یزد حسینیه کربلایی ها، دو شنبه شب ۱۶ دیماه
توسط محمد حیدری

در توجه به سیاست و جامعه و ربط آن به دیانت و دینداری، انسانهایی که گاه دچار افراط و یا تفریط شوند، در هر دو حالت، دچار آسیب خواهند شد.
۱-  کسانی که دچار تفریط می شوند، آنچنانکه گویی با سیاست سر ستیز دارند و  از آن بیزاری می جویند. این گروه همۀ آمال و رفتار و زندگی خویش را در سطح شخصی حفظ می کنند و نسبت به مشکلات دیگر انسانها در سطح جوامع بشری در این کره خاکی بی تفاوت هستند و حتی عبادت و توسل را فقط برای خود در نظر می گیرند و نیز نسبت به اینکه در جامعه و جهان پیرامون چه رخ می دهد بی تفاوت میگذرند و حرفشان این می شود که زندگی خودشان به سامان باشد و بتوانند عبادت کنند و اعمال عبادی خویش را به تمام و کمال انجام دهند، بس است؛ دیگر اینکه انسان های محروم و دیگران در دیگر نقاط چه وضعی دارند،اصلا برایشان مهم نیست…
۲-  کسانی که در افراط به سر می برند و آنچنان سیاست و دیانت را به صورت کلی عین هم میدانند و یکسان می کنند و حتی این ایده را به دیگران هم می آموزند. این گروه همه چیز را از عینک سیاست می بینند و نگاه سیاسی به آن دارند و به اصطلاح سیاست زده اند مانند غربزده و سرما زده.
گروه اول به این نکته توجه ندارند که جدا دانستن دین از سیاست،نظریه ای خارج از چهارچوب شریعت و دین می باشد و کسانی که در این دسته ها قرار میگیرند، دچار مشکلات رفتاری و اجتماعی خوهند بود؛ متأسفانه این دیدگاه تا جایی پیش رفته که امروز حتی بعضی از مدعیان تفکر و اندیشه و کسانی که دست به قلم هستند آن را ترویج میدهند که سیاست باید از دیانت جدا باشد.
هر دو گروه در عین دینداری در این جهت تلاش می کنند تا نسبت دین را با سیاست، نادرست معرفی کنند! زیرا در هر دو گروه، نگاه آنها دچارخلل است.
حالا سؤال این است که آیا در آموزه های دینی به رابطه دین و سیاست اشاره ای شده است یا نه؟!
از آموزه ها و سیره ائمه بر می آید که آنها زندگی ایمانی خود را با سیاست درست و اصول وحیانی و قرآنی استوار کرده‌اند، به گونه‌ای که بخش عمده ای  از زندگیشان در همین حوزه معنا میشود؛ برای همین منظور، قصد آن دارم تا در بیان زندگی حضرت زهرا(س) به این واقعیت بسیار بزرگ -یعنی سیاست‌ورزی عدالت محور قرآنی- اشاره کنم که مبادا از نظرها دور مانده بماند! و سبب شود تا برای زندگی ایشان فضایی به دور از سیاست را تصور کنند!
در اینجا به اندوهی که سالها پیش برایم پیش آمد -از باب تمثیل- اشاره می کنم تا شاید مطلب کمی روشن تر گردد و دریافته شود که موضوع چقدر دردناک است!
چند سال پیش به صورت اتفاقی به کتابی دسترسی یافتم در موضوع «متون و اسناد  سیاسی جهان اسلام در سه قرن نخست اسلامی» که پژوهشی دربارۀ خطابه ها، نامه‌ها، و کتاب و رساله هایی بوده است که در ۳ قرن اول اسلام در تاریخ مانده و سیاسی هم بوده است. آن نویسنده مصری در کتاب خود اسناد و متن هایی را آدرس داده و آورده بود که به معنای علمی کلمه، سیاسی بود و به حوزه تاریخ علوم سیاسی مربوط می گشت. اما من فقط سراغ یک مطلب در کتاب بودم و می خواستم بدانم آیا نویسنده عرب مصری در این کتاب از حضرت زهرا(س) هم که در سالهای ابتدایی ظهور اسلام در مدینه بوده یاد کرده است یا نه؟!
ابتدا فهرست کتاب را جستجو کردم و متاسفانه نامی از حضرت زهرا(س) را نیافتم. سپس متن کتاب را تورق کردم تا بدانم آیا مترجم ایرانی این کتاب در پاورقی کتاب یا مقدمه خود اشاره به این مطلب داشته است که حضرت زهرا(س) در این میانه حذف شده یا از نگاه نویسنده دور مانده است؟ اما باز هم با تعجب در ترجمه نیز جایی را نیافتم که به این موضوع اشاره کرده باشد!!!
من انگیزه نویسنده را نمیدانستم که آیا آشنایی با زندگی سیاسی حضرت فاطمه (س) نداشته یا از سر غرض حذف کرده است! ولی هر چه باشد، این واقعیتی است که هنوز بعد از گذر ۱۴۰۰ سال، برخی نمی‌دانند یا نمیخواهند این حقیقت دانسته و منتشر شود!
شما اگر مکه رفته باشید به چشم خود قطعا دیده اید و یا اگر شبکه عربی سنت سعودی را دیده باشید که فضای مسجد مدینه را به صورت زنده نشان میدهد و در اکثر اوقات حدیث خوانی دارد…در بین تمام آنچه میخواند، حتی فقط یکبار سخنی از حضرت زهرا(س) را نمی آورد و اصلا اسمی از ایشان را اگر چه در حدیث یا سخنی بوده باشد را نمی آورد مگر به ندرت، و بدین گونه است که نام و یاد و سخن و زندگی و سیاست ایشان را حذف می کنند. چند سال پیش یکی از خطبای اهل سنت به این مطلب اشاره کرد و با درد گزاری گفت که ما حضرت زهرا(س) و سخنان و آموزه و سیره ایشان را از سخنان و کتابهای خود حذف کرده ایم!
دوستان شیعه ما مثل شما به ماهیی می ماند که در آب است و قدر آب را نمیداند! چرا که به لطف مشایخ و بزرگان و فقهای شامخین خود از گذشته تا به امروز و بر اثر زحمت ورنجی که آنها کشیده اند، ما و شما را به وجود حضرت زهرا(س) و سخنان و سیره و زندگی ایشان تا حداقل مقبول و مطلوبی ارتباط داده اند…
خوب یادم است که وقتی آن کتاب به دستم رسید، هنگامی غصه و اندوهم بیشتر شد که نویسنده کتاب به حرفهای منقول و به دید او، سیاسی عایشه آن هم در ایستادن رودر روی خلیفه بلافصل پیامبر(ص) در جنگ جمل اشاره کرده بود و او را به مثابۀ یک شخصیت سیاسی قلمداد کرده بود اما از حضرت زهرا(س) که سه دهه پیش از او، به خاطر همین آگاهی دهی ها ، نام و یادش خاموش شده بود، هیچ سخنی به زبان نیاورده است!.

بنابر این قصد دارم تا درباره سیره حضرت زهرا(س) از سیاست قرآنی و نبوی ای که در کلام و سیره و رفتار ایشان وجود دارد، در شبهای آینده سخن بگویم… بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) که در آن روزها با قدرتمندی در برابر خلافت غاصب ایستاد و شجاعانه از امامت عدل قرآنی حمایت کرد. در حالیکه پس از او چند قرن گذشت و کسان بسیاری از عالمان و غیر آنان که در جامعه اسلامی زندگی می کردند هرگز جرأت نکردند و هیچگاه به قدرتمندان و حاکمانی که به ناحق بر سکوی خلافت جامعه اسلامی نشسته بودند، اعتراض نکردند و بر جای خود آرام نشستند و حرفی از حق پایمال شده نزدند و به کسانی که بر خلاف قرآن و شریعت پیامبر(ص) عمل می کردند، اجازه حکمرانی دادند…اما حضرت زهرا(س) روبروی خلیفه ای که به ناحق در سقیفه منصوب شده بود، ایستاد و چنین گفت :
«ان جهنم لمحیطه بالکافرین» و آشکارا خطابش به همانهایی بود که آنروز بر منبر پدرش نشسته بودند و سنت و رسالت ایشان را تغییر دادند. با همین ایستادگی، آن بانوی بزرگ، سند ابطال خلافتی را که به ناحق برپا شده بود، به همگان نشان داد…برای همین هم بود که در آن روزگار وقتی شخصی خدمت حضرت زهرا(س) رسید و سؤال کرد،که آیا در ارتباط با این امامت و ولایت علی(ع) ما دستوری از پیامبر(ص) داریم؟
و این بانو یکباره برآشفته شد و خطاب به شخص سؤال کننده فرمود:«انسیتم یوم الغدیر؟!!!»
این چه سوالی است که می کنی،آیا غدیر را فراموش کردید؟؟؟
دوستان باید بدانند که حضرت فاطمه زهرا(س) به همه هزینه هایی که باید در این راه پرداخت می کرد آگاهی کامل داشت و میدانست که عقوبت و جزای این ایستادگی در محور حق و دفاع از امام علی(ع) و نشان دادن راه باطل مخالفان و ثبات قدم در بیان حقایق دین، چیزی جز شهادت نخواهد بود… پس قدرتمندانه ایستاد تا مبادا در ادامۀ تاریخ، کسی تصور کند که آن بانوی بزرگ، از فضای سیاست و از وادی عمل و ایستادگی جدا بوده است.
سلام خداوند بر آن بانوی دو سرا، سیده زنان دو عالم، مادر پیشوایان هدایت…
بگذار و بگذر ای دوست، دیگر من این چنینم
محراب ابروی اوست، طاق و رواق دینم
کی شوق کعبه دارم؟، رو در مدینه آرم
چون در جمال یارم، غیر از خدا نبینم
خاکم ز کوی زهراست، حی از سبوی زهراست
چشمم به سوی زهراست، تا بوده ام چنینم
تا روی جان به در کرد، و آتش ز سینه سر کرد
هم سوخت هم خبر کرد…، فضه بیا ببینم….

از همه التماس دعا

_________________

◀️ سخنرانی
از چهار شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۰ دی ماه ۹۸
ساعت ۱۹ تا ۱۹:۴۵
💠 مجلس تعظیم شعائر اهل بیت علیهم السلام
به یادبود مرحوم حاج رضا صوت داودی
◀️ یزد، خ ایرانشهر(رجایی)، چار منار، ، بعد از مسجد چارمنار(مسجد آسید جوادآقا) کوچه عدل، حسینیه قمر بنی هاشم (ع)
💠 موضوع:
پژوهشی در احادیث معیار نمایی حضرت فاطمه سلام الله علیها

_____________

◀️ سخنرانی
جمعه ۲۰ دی ماه ۹۸
ساعت ۹:۱۵ تا ۱۰ صبح
💠 مجلس عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها
هفتم درگذست مادر گرامی آقایان حاج هوشنگ کارگر و برادران

◀️ میبد، بلوار قاضی میرحسین، بلوار بیده ، تکیه ابوالفضلی (ع) بیده
💠 موضوع:
اهمیت و عمق غمگساری های فاطمه سلام الله علیها

_____________

🔹 گزیده سخنرانی

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حاج شیخ حسین انصاری در حسینیه کربلایی های یزد(۱۷دیماه) شب دوم

توسط محمد حیدری
در ادامه بحث شب گذشته به یک نکته ای لازم میدانم اشاره کنم که چرا هنوز کسانی هستند که بر این موضوع اصرار دارند که حضرت زهرا(س) شهید نشده است و این را نشر می دهند و به دلایل و اسناد تاریخی مراجعه نمی کنند…
و رحمت و رضوان خداوند بر علما و بزرگان شیعه باد که امثال آیت الله تبریزی… در آن زمانی که کسانی همین مسئله را منتشر کردند،خود به صورت عملی پاسخ این ها را دادند و به چندین و چند برابر و با قدرت بیشتر این امر شهادت خانم فاطمه زهرا(س) را آشکار کردند تا جوابی عملی به این انکار شهادت داده باشند
عزیزان توجه داشته باشید که ریشه این انکارها به همانی بر میگردد که دیشب اشاره کردم،یعنی نگاه افراط و تفریطی به آمیختگی سیاست و دیانت داشتن است است…و آنها که دچار تفریط شده اند، همه گونه های سیاست را بد تلقی می کنند است، برای همین بر این باورند که انسان مسلمان به هر صورت باید از آن دوری بگزیند…
اما دوستان اگر شهادت طلبی جز آمال و اهل بیت نبود که به من و شما یاد نمیدادند که در هر شب ماه مبارک رمضان بگوییم :
«أَسْأَلُکَ أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِی قَتْلاً فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رَایَهِ نَبِیِّکَ مَعَ أَوْلِیَائِکَ‏
و از تو اى خدا درخواست مى ‏کنم که وفات مرا کشته شدن در راه خود قرار دهى زیر پرچم دین پیغمبرت با اولیاء و دوستانت…»( https://www.afkarnews.com/)
که سند این دعا مورد تأیید بسیاری از علما از جمله شیخ کلینی و سید طاووس بوده است و سفارش نموده اند که بعد از هر نماز واجبی بخوانید؛ و بر طبق همین روایات اگر انسان مؤمنی از خدا طلب شهادت در راه خودش را نکند،ضعف در ایمان و بصیرت دارد،با وجود این ائمه(ع) یک مژده دیگری هم داده اند و باب یک رحمت دیگری را باز کرده اند،که اگر من و شما در طول عمر ۵۰ یا حتی صد ساله خود چنین دعای را خواندیم و طلب شهادت از خدا داشتیم ولی توفیق شهادت در راه حق و ارزشهای الهی پیدا نکردیم،نا امید نباشیم؛البته بحث من این مطلب نیست اما به عنوان نمونه به سه راه از این راههایی که آن بزرگوران جلوی ما گذاشتند فقط اشاره می کنم
یکی آنکه در حدیث شریفی که حتی زمشخری هم آن را روایت کرده است اینطور آمده :
«وَ قَالَ اَلنَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً
و فرمود پیغمبر صلّى اللّٰه علیه و آله که هر که بمیرد بر حبّ‌ آل محمد،شهید مرده است.( https://hadith.inoor.ir)
پس بدانید و خاطرتان آسوده باشد که اگر در بستر هم بمیرید، شهید مرده اید!
و دیگر آنکه در قرآن چنین آمده است:«وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ…هر گاه کسی از خانه خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در سفر، مرگ وی فرا رسد اجر و ثواب چنین کسی بر خداست ۱۰۰-نساء(http://wiki.ahlolbait.com)
و راه آخری که در اینجا یاد می کنم این است که در روایات صحیح ما پاداش زنی که در هنگام زایمان بیمرد،شهادت عنوان شده است مانند این روایت که چنین آمده است : «خداوند فرمود: اى حوّاء! هر زنى که به هنگام زایمانش بمیرد او را با شهیدان محشور مى‏‌کنم. اى حوّاء! هر زنى که درد زایمان او را بگیرد پاداش شهید برایش مى‌‏نویسم…فرشته‌‏ها به هنگام قبض روحش نزد وى حاضر مى‌‏شوند و او را به بهشت بشارت مى‌‏دهند…( محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۱۵، ص ۲۱۴، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، ۱۴۰۸ق.) (https://www.islamquest.net)
با این همه برخی دچار تفریط می شوند و به غلط تصور می کنند که گویا دیانت با سیاست و آن هم سیاستی اسلامی و درست و قرآنی و مطابق با آموزه های اهل بیت، با هم جمع نمی شود!و در پی همین هم مجبور می شوند که واقعیات زندگی ائمه را انکارکنند…مثل شهادت حضرت زهرا(س)-که د رآغاز سخن یاد کردم،این مطلب را انکار می کنند و خدای ناکرده عنوان می کنند که ان بانو به مرگ طبیعی از دنیا رفته است!!!چرا که واقعیات زندگی ائمه همه در این راستا استوار است که آنها هیچگاه دین را جدای از سیاست قلمداد نمی کردند….
با مقدمه هایی که شب گذشته اشاره کردم،حال باید به زندگی آن حضرت از این منظر نگاه شود که آیا آن بزرگ بانویی که چنین مقامی را در جایگاه معرفت داشت- و بدانید که به حقیقت نمیتوان تشخیص داد که آیا مقام ایشان در حوزه معرفتی و عبادتی هم ردیف پدر بزرگوارش است یا بالاتر از آن!که این را فقط خود آنها میدانستند و ما از فهم آن عاجزیم!ولی همینقدر برایمان روشن است که ائمه(ع) چنین از مادرشان یاد می کرده اند:

«نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَهُ حُجَّهُ اللَّهِ عَلَیْنا-ما(ائمّه) حجت خدا بر مردم و

دنباله مطلب

مادرمان فاطمه(س) حجت خدا بر ماست.»( https://www.pasokhgoo.ir) به هر روی از چنین روایت هایی می توان دریافت که مقام معرفت و عبادت آن بانو چقدر بالاست و این مقام معرفتی تا آنجاست که وقتی به روایتهای شیعی درباره جایگاه عبادت آن بانو برمیخورید،چنین مشاهده می کنید:
که ملائکه مقرب خداوند از خدا درخواست می کنند تا به زمین فرود آیند و گهواره حسن و حسین را تکان دهند و از آنها مرقابت کنند تا فاطمه(س) در محراب عبادت ساعتی بیشتر مشغول به راز و نیاز و عبادت باشد و علت این کار مهم است که گفتند:هرگاه که او به عبادت می ایستد،از عبادت فاطمه(س) ملائکه کروبی و آسمانیان بهره های معرفتی بیشتری میبرند…خوب است بحث که به اینجا رسید نکته ای را یادآور شوم که حتما شما دوستان بر خواندن اذان و اقامه پیش از نمازهایتان مواظبت دارید،که این امر سفارش شده مگر در نماز جماعت باشید که اذان و اقامه امام جماعت کفایت میکند،اما اینکه در هنگام بیان عبارت(اشهد ان علی ولی الله) ساده نگذرید،چرا که شما د راین هنگام در برابر همه هستی و کائنات ایستاده اید و می خواهید باا خالق خویش سخن بگویید…
پس وقتی برای بار دوم این عبارت را گفتید در ادامه آن این عبارت ها را به زبان بیاورید
و اشهد ان الاولاده المعصومین حجج الله و ان حجه ابن الحسن القائم المهدی حجت الله
و ان فاطمه الزهرا حجه الله علی الحجج…
و چه حسرتی خواهند داشت آن کسانی که روزگاری حتی عبارت اشهد ان علی ولی الله را از اذان و اقامه خود حذف کردند!
و ای دوستان در این لحظات است که این گواه دادن های شما توسط ملائکه نوشته خواهد شد و در پیشگاه خداوند ثبت می شود و باید همیشه و هر زمان به یاد آن بانو باشیم و نه این باشد که که فقط در ایام فاطمیه نام آن حضرت را بر زبان بیاوریم و متوجه آن بانو شویم…
و ان شاء الله برسیم به آن آگاهی هایی که شیعیان داشتند که آمد خدمت حضرت جواد(ع) و گفت:آقا جان من به نیابت از مادر شما فاطمه زهرا(س) طواف مستحبی انجام داده ام،این کار چه ثوابی دارد!و آن حضرت چه جایگاهی را برای او ترسیم کردند! آری مقام معرفتی و عبادتی حضرت زهرا(س) بر همه انبیا برتری دارد و البته باید مد نظر داشته باشید که این امر از مقام و منزلت انبیا هیچگاه نخواهد کاست!
حال سؤال مهم اینجاست که آیا حضرت زهرا(س) در کنار این مقامهای معرفتی و قربی که دارند، با مسئله سیاست به معنی رهبری جامعه و راهبردن مردمان به سمت هدایتهایی بر اساس قرآن،ارتباطی داشته اند و به عبارتی آیا به این معنا ایشان سیاست ورز بودند یا اصلا هیچ مقامی در این جایگاه ندارند!!!؟
من در این رابطه در سالهای قبل مقاله ای را با عنوان تاثیر موضوع گیری های حضرت زهرا(س) بر مسائل سیاسی قرون اولیه اسلام،در سایت خود منتشر کرده ام که دوستان می توانند برای مطالعه بیشتر به آن مراجعه کنند؛در آنجا یاد کرده ام که به این موضوع به خوبی نگاه نشده و در آن بحث و تحقیق نشده است و حتی اساتید علوم سیاسی هم در این رابطه کار مهم و اساسی نکرده اند!
ما با توجه این بخشهاست که خواهیم فهمید چه کسی را به عنوان ام الائمه برگزیده ایم و به چه کسی ایمان آورده ایم و تا نفهمیم که آن بانو چگونه عمل کرده است و چه موضع سیاسی را گرفته است،هیچگاه به درستی درک نخواهیم کرد که چرا ایشان چنین جایگاهی را حتی در میان ائمه داشته اند.
بعد از آن خواهیم فهمید که آن از خدا دور افتادگان با آن اعمال شوم خود، چه خسارتی به جامعه بشری زده اندو لعنت و نفرین خداوند هماره و دمادم و الی الابد بر همه کسانی باد که آن روزگار زبان گشودند و متحد شدند و قدم برداشتند برای خرد کردن زهرا(س) و نیز کسانی عامدا و عالما هنوز بر این کار هستند…
و چه شد که علی(ع) در آن فضای سخت با آنکه نمیتوانست تمام حقیقت را بگوید،چه گفت،آن وقتی که دستانی شبیه دستان پیامبر(ص) را دید و فرمود: ای پیغمبر خدا تو از زهرایت بپرس و سراغ بگیر که او با من نگفت آنچه را که باید میگفت…که امت تو با زهرا(س) چه کردند و چگونه همه با هم آمدند و او را…
خدایا در فرج و ظهور امام زمان(عج)-منتقم مادر مظلومه اش زهرا(س) تعجیل بفرما…

_____________

◀️ سخنرانی
از سه شنبه ۲۴ تا شنبه ۲۸ دی ماه ۹۸
ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹
💠 مجلس سوگواری فاطمیه حضرت زهرا سلام الله علیها

◀️ یزد، خ کاشانی، پارک هفتم تیر، کوچه ۱۵ خرداد، (سمت هنرستان شهید چمران) ک مسجد قائم، بن بست دوم مسجد قائم، منزل فرهیخته گرامی جناب مصطفی کارگر
💠 موضوع:

_____________

سخنرانی

مجلس اولین سالگرد بانوی طاهره، شادروان زیور یاسایی
مادر سروران گرامی و فرهیخته آقایان ملک مدنی

میبد، مسجد جامع شوروک
پنجشنبه ۲۶ دیماه ۹۸
ساعت ۱۹:۲۰ تا ۲۰

_____________

🌺 سخنرانی

💠 موضوع: پژوهشی در دعای ندبه،
🔹جمعه ۲۷ دیماه۹۸

🔸دعای ندبه: ساعت: ۷:۱۵ صبح
🔹 سخنرانی:ساعت ۸ تا ۸:۴۰

♦️یزد، میدان مارکار، خیابان دهم فروردین کوچه دروازه قصابها، مجتمع کوی تل

🔹🔹چکیده بحث …
http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/01/238225309_197063-978×1024.jpg

‍ _____________
🔷 بیستمین جلسه پژوهش های دینی یک (سال ۹۸)

دوشنبه ۳۰ دی ۹۸

ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵

دستور جلسه؛
۱) گفتگوی پژوهشی
۲) بررسی مقالات

میبد، مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد، اتاق پژوهش

یک نظر بگذارید