…تا باور کنید که ورزش، اصلا سیاسی نیست!

نگارش در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | یک نظر

🔸 کجایند آنها که جار میزنند: ورزش سیاسی نیست ؟

مسابقات فوتبال به فینال می رسد و تیم ایرانی در برابر تیم عربستانی باید بازی کند. ورزش هم آشکار است که سیاسی نیست و این را همه لابد به خوبی می دانند از بس که بوق‌های تبلیغات رسانه ای جهانی، داد زده و جار کشیده اند. فیفا نیز چهار چشمی مواظب است تا کشوری یا حتی نهادی و بلکه یک شخصیت سیاسی، ورزش را صحنۀ سیاست نکند.
با این همه ادعا، اما نزدیک به برگزاری یک مسابقه فوتبال میان دو کشور آسیایی، وزیر ورزش عربستان سعودی مثل رومیان عهد باستان،  به صورت رسمی از اعطای مبلغ هنگفتی جایزه به هر یک از بازیکنان تیم کشورش در صورت برنده شدن بر تیم مقابل، وعده می دهد. در حالیکه همین وزیر ورزش پیروزی دو روز پیش توسط تیم کشورش در جریان همین مسابقات را فقط تبریک لفظی گفته بود!؟
حالا باید آنها که ورزش را غیر سیاسی می خوانند پاسخ بدهند که آیا جایزه بزرگ اعلام شده از سوی وزیر ورزش عربستان، برای پیروزی بر تیم ایران، به منظور دلگرمی تیم و تقویت ورزش است یا برای تسویه حساب سیاسی و مذهبی است؟!
کدام عقدۀ نگشاده ای پشت این رفتار زشت به کمک پول های کثیف نفتی پنهان شده است؟
پاسخ درست به این پرسش، اندکی عقل و خرد و کمی شجاعت بیشتر لازم ندارد.
حالا خودتان خبر این عقده گشایی نفرت انگیز را آشکارا از شبکه خبری «بی‌بی‌سیا» بخوانید؛ 👇

وزیر ورزش عربستان به بازیکنان النصر قول داد که در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال به هر یک از آنها ۱۰۰ هزار ریال سعودی «پاداش» [؟؟!!] دهد. النصر عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توانست با دو گل الاهلی را شکست دهد.
النصر با پیروزی در این دیدار به نیمه نهایی راه پیدا کرد تا حریف پرسپولیس شود.
وزیر ورزش عربستان بلافاصله بعد از پیروزی النصر برابر الاهلی با رئیس باشگاه النصر تماس گرفت و پیروزی این تیم را «تبریک» [؟؟؟!!!] گفت.

https://bbc.in/3n7hVoo
@bbcpersian

یک نظر برای این مطلب

  1. در جامعه ما که همه چیز رنگ سیاست دارد و اگر هم نداشته باشد به ان می چسبانند، ان هم سیاست از خویش ساخته و معمول نه سیاست به معنای حقیقی و انچه امام علی در نهج البلاغه سیاست می خواند.
    به جرات می گویم اگر ورزش ما سیاسی نباشد بدن شک فوتبالش است. کشورهای دیگر هم به جای خود.

یک نظر بگذارید