منبرهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

نگارش در تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ارسال شده در بخش منبرها | هیچ نظری

منبرهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

__________

🍂 باز هم با «سالی که بی تو گذشت»

«سالی که بی تو گذشت» عنوان یکی از چندین نوشته های ناقابل من در باره زندگی و اخلاق و مرام آیت الحق، حاج سید جواد حیدری اعلی الله مقامه است. امروز که هفتم ماه مبارک رمضان و هفتمین سالگرد رحلت ایشان در گاهشمار قمری است هر چه کردم تا فرازی از محتوای مقاله را برای تقدیم به همراهان همیشگی بحثهایم انتخاب و تقدیم کنم؛ نتوانستم. برایم گزینش سختی بود. زیرا می بینم که هر بخش از گزارش زندگی آن مرد الهی، کارآمد و تاثیرگذار و درس آموز است. چگونه می شود از این همه زیبایی و فضیلت چشم پوشید. این شد که وقتی به خود آمدم که مقاله را کامل خوانده بودم اما هیچ انتخابی از آن نداشتم جز انتخاب همۀ آن.
برای همین، با عذر تقصیر از این ناتوانی همۀ دلباختگان معنویت و چشم دوختگان به «حدیث سرو» و پی جویانِ «فضیلت‌های فراموش شده» و دلدادگان به «سیمای فرزانگان» را باز هم به خواندن این مقاله دعوت می کنم و از انفاس همگی آنان در این گاهِ پر از خیر و برکت، استمداد می جویم.
مقاله را از اینجا بخوانید 👇

http://www.h-ansari.net/1394/04/09/سالی-که-بی-تو-گذشت/#_ednref3

__________

🔹 مطالب رسیده از شما همراهان

یکی از همراهان کانال نوشته:

جناب استاد انصاری در ۲۵ آذر سال ۱۳۹۵ مجلس سخنرانی با موضوع ” مبانی و چگونگی تکریم ها ، یادکردها و بزرگداشت ها در فرهنگ دینی ” بیان داشته اند که چکیده مختصر این سخنرانی بدین قرار است: تعبیر شناخته شده ” تعظیم شعائر” در جامعه دینی، منشأ بسیاری از گردهمایی ها و نشست هاست و به طور کلی نقش تاثیرگذار خود را در مسیر افزایش ایمان و باورهای مذهبی و هویت افزایی مذهبی جامعه، آشکارا نشان داده است. به نظر می رسد بر پایه ی پژوهش در قرآن و سنت اسلامی، شیعی می‌‌توان بزرگداشت‌ها ودرشت‌نمایی‌های دینی را در سه محور اصلی دسته‌بندی کرد. ” مردان الهی” ” ارزش‌های آسمانی” و ” روزهای خدایی” . داشتن تحلیل منطقی از چگونگی این محورها سبب رهایی از آسیب‌ها و آفاتی خواهد بود که گاه و بیگاه، دامنگیر جامعه دینی می‌شود و مرز شعائر دینی را تهدید می‌کند.”

جالب است که استاد چندین سال قبل به موضوع گسیختگی جامعه با دور شدن از این محورها اشاره کرده بودند و در این روزهای کرونایی به عینه شاهد چنین موضوعی بودیم . عدم برپایی مراسم محرم و فاطمیه و هم اکنون غریبی رمضان مصداق جدا شدن از همین محورها است که خود به تنهایی سبب آفات بسیاری در روحیه و باورهای مذهبی افراد شده است .

امید که با تکیه بر فرامین الهی و اهل بیت(ع) از این روزهای سخت کرونایی به سلامت عبور کنیم و این نمایش هایی که در ظاهر موجب بی اعتباری دین و دستاویز افرار کوته بین شده است ،دامن ما را آلوده نکند.

__________

🔷 سخنرانی

السلام علیک یا ام المؤمنین یا خدیجه الکبری
🔷 ارائه در یزد، برای هیئت زیارت آل یاسین(ع) بزرگ، فاطمیه شهر سرکان
پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰/ شب دهم ماه مبارک رمضان

ساعت ۲۲:۴۵ تا ۲۳
موضوع:
اشاره به جایگاه حضرت خدیجه در آیات قرآن

◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?i

__________

وفات_حضرت_خدیجه
تسلیت

شاعر: حسینى ـ سیّد محسن

آتش زده بجانم، اسم خدیجه(علیها السلام) امشب
آماده کفن شد، جسم خدیجه(علیها السلام) امشب

اى واى از ایـن مصیـبت

بوى جدائى آید، از بستر خدیجه(علیها السلام)
شد بسته کم کم امشب، چشم تر خدیجه(علیها السلام)

اى واى از ایـن مصیـبت

پیغمبر خدا را جز غصه کس نمانده
در سینه ى خدیجه(علیها السلام) دیگر نفس نمانده

اى واى از ایـن مصیـبت

از پا فتاده است و دست از جهان بشوید
راز مگوى خود را با دخترش بگوید

اى واى از ایـن مصیـبت

گرچه دلش پر از خون، چون لاله هاى صحراست
تا لحظه هاى آخر، چشمش به سوى زهراست

اى واى از ایـن مصیـبت

اى دخترم بیا و بنشین تو در کنارم
اى روى تو بهارم، من جز تو کس ندارم

اى واى از ایـن مصیـبت

در سینه تو اى کاش، اندوه و غم نباشد
مانند عمر گلها، عمر تو کم نباشد

اى واى از ایـن مصیـبت

تو ماه شام تار و تو آفتاب روزى
من مى کنم دعایت، در پشت در نسوزى

اى واى از ایـن مصیـبت

__________

2

کتیبه کهن پیربکران مربوط به دورۀ پیش از صفویان ، با نام حضرت خدیجه سلام الله علیها
پیربکران یکی از شهرهای بخش پیربکران شهرستان فلاورجان در استان اصفهان در مرکز ایران است.
نام این شهر از نام آرامگاهی به نام «پیربکران» گرفته شده که گور محمد بن بکران، از پارسایان نامور این ناحیه است. این آرامگاه که در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد میان سال‌های ۷۰۳ تا ۷۱۲ هجری ساخته شده‌است. در کتیبۀ مربع صلوات موجود در این بنای کهن، پس از نام حضرت فاطمه زهرا نام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهما مکتوب شده است.

__________

*حضرت خدیجه، بانوی بی‌همتای اسلام*
سلسله مقالات حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در ماه مبارک رمضان (شماره ۱۰)

*بسم الله الرحمن الرحیم*

در سال دهم بعثت سه سال قبل از هجرت، در روز دهم ماه مبارک رمضان، اُمُّ المؤمنین خدیجه، بانوی مؤمنه و فداکار ـ پس از سپری شدن شصت و پنج سال از عمر پر برکتش درگذشت(۱) و رسول خدا او را به دست خویش، در حجون مکّه مکرّمه دفن کرد، و حزن و اندوه آن حضرت، در مصیبت او به حدّی زیاد شد که آن سال را «عامُ الْحُزْن» نام نهاد.

*در بیت شرف و فضیلت*
خدیجه سلام الله علیها از جانب پدر و مادر و اجداد پدری و مادری از اصیل‌ترین خانواده‌های جزیره العرب و صاحب شرافت و سیادت بودند.

*صاحب صفات ممتاز*
خدا خواست که این بانوی بی‌همتای حرم نبوّت و مادرِ یازده اخترِ برج امامت و ولایت، در عقل، ادب، حکمت، بصیرت و معرفت، نابغه و ممتاز باشد.

او نمونه‌ برجسته کمال و نبوغ و فهم و بینش بود که همانند آن را در میان مردان و زنان، کمتر می‌توان یافت و عفّت، نجابت، طهارت، سخاوت، حسن معاشرت و صمیمیّت و مهر و وفا از جمله صفات برجسته او بود.

*نمونه در شوهرداری*
برای مرد، به ویژه مردی که بیرون خانه و در اجتماع فعالیّت‌های بزرگ مشغول بوده و مقاصد عظیم داشته باشد و عهده‌دار پیکار و جهاد بوده و مورد یورش مخالفان و هجوم دشمنان باشد، بهترین آرامش‌دهنده قلب و روح و نگهبان پایداری و استقامت و رفع‌کننده خستگی و ناراحتی، همسر هوشیار و خردمند و مهربان و دلسوز است.

اگر مردی در خارج از خانه با دشمنان گرم پیکار گشته و به حمله‌های وحشیانه، استهزاء، سرزنش و اذیّت و آزار مردم گرفتار گردد و در منزل نیز با همسری نادان و بدخو و ترسو، ضعیف و شماتتگر، روبرو شود که او را از کار و هدف وی و پیمودن راهی که مدّ نظر اوست باز دارد و او را سرزنش کند و به ترک دعوا و تسلیم‌شدن به دشمنان وادار نماید، از اینکه هر روز شوهرش مورد شتم و استهزای جاهلان قرار می‌گیرد، خسته و ناخوشایند باشد و در پی حلّ مشکلات همسر خویش برنیاید، بی شک مشکلات و دشواری های آن مرد، دو چندان خواهد شد.

بدون تردید چنین مردی همواره بر مشکلات و دشواری‌هایش افزوده خواهد شد؛ چرا که نه تنها همسر وی او را در حلّ مشکلات یاری ننموده است، بلکه با اعمال و رفتار غیر منطقی خود از قبیل: سرزنش و اعتراض، آن مشکلات را صد چندان کرده است.

پیامبر اسلام صلّی الله علیه وآله آورنده بزرگ‌ترین رسالت آسمانی، از طرف خدا مأمور بود که مشرکان، همه توان و قدرت خویش از جمله شجاعان پیلتن و مردافکن، شعرای دشنام‌ده و ناسزاگو، ارازل و اوباش، زن و مرد، خویش و بیگانه، را برای مبارزه با اهداف آن حضرت بسیج کردند و تا آنجا که می‌توانستند او و چند تن از یارانش را اذیّت کردند می زدند؛ رنج داده، ناسزا می‌گفتند؛ سر راهش را با خار و خاشاک می‌بستند؛ در حال نماز و پرستش به او توهین کرده و روابط خود را با او و یارانش قطع نمودند.

با وجود این همه دشمن و موانع و مشکلات، اگر در میان همه این دشمنان، پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم هر روز وقتی به خانه می‌آمد، با چهره گرفته و معترض همسرش، آن هم همسری که سیّده زنان قریش و دارای آن شخصیّت و صاحب آن همه ثروت و مکنت بود، روبرو می‌شد که از راه دلسوزی و ترحّم و یا اعتراض، از او می‌خواست تا از دعوت خویش دست بردارد و خود را مورد این همه اهانت و استهزاء قرار ندهد، در چه وضع عجیب و دشواری قرار می‌گرفت؟!

امّا لطف خدا دریچه‌های قلب خدیجه را چنان به سوی درک حقّانیّت دعوت اسلام باز کرد و آن چنان دلش را نورانی و سرشار از معرفت و حکمت گردانیده بود که هرگز پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم با چنان منظره اسفناک، در داخل خانه روبرو نشد.

*لبیک به ندای الهی*
دکتوره بنت الشّاطی می‌گوید: «آیا همسری غیر از خدیجه این استعداد را دارا بود که دعوت تاریخی شوهرش را وقتی از غار حرا آمد، با ایمان قوی و آغوش باز و مهر و عطوفت استقبال کند، بی آن که در راستی او و این‌که خداوند او را تنها نخواهد گذاشت، شکّی در دل راه بدهد؟

آیا جز خدیجه، هیچ بانوی ثروتمندی که در ناز و نعمت و آسایش و احترام زیسته، می‌توانست با کمال رضایت و خرسندی از زندگی اشرافی، اموال بسیار و عزّت و توانگری چشم بپوشد تا در دشوارترین لحظات زندگی کنار همسرش بایستد، و او را در بلایا و مشکلات موجود در راه تحقّق هدفی که به حقّانیّت آن ایمان داشت، یاری کند؛ حاشا و کلاّ! فقط خدیجه چنین بود و زنان دیگر چون او نیستند، مگر در طبقه و رتبه او باشند»(۲)

*بهترین زنان عالم*
پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم هم هیچ‌گاه خدیجه را بعد از وفاتش فراموش نکرده و از اخلاق و صفات او یاد می‌فرمود؛ به کسانی که با او آشنا و دوست بودند، احسان و لطف می‌کرد.

از «عایشه» روایت شده است که: «رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم از خانه بیرون نمی‌رفت، مگر آن که خدیجه را یاد می

کرد و بر او به خوبی و نیکی مدح و ثنا می‌فرمود.

روزی از روزها غیرت مرا گرفت، گفتم: او پیر زنی بیش نبود و خدا بهتر از او را به شما عوض داده است.

پیامبر صلّی الله علیه وآله و سلّم غضبناک شد، به طوری که موی جلوی سرش از خشم تکان می‌خورد؛ سپس فرمود: «نه، به خدا، بهتر از او را خدا به من عوض نداده، ایمان آورد به من، وقتی مردم، کافر گردیدند و تصدیق کرد مرا، هنگامی که مردم مرا تکذیب می کردند و در اموال خود با من مواسات کرد، وقتی مردم مرا محروم ساختند و خدا از او فرزندانی روزی من کرد و از زنان دیگر محروم فرمود»(۳)

«انس بن مالک» روایت کرده که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم فرمود: «بهترین زنان عالم مریم بنتِ عمران و آسیه بنت مزاحم و خدیجه بنت خُوَیْلِد و فاطمه بنت محمّد صلّی الله علیه وآله وسلّم هستند»(۴)

در «صحیحین» از عایشه روایت شده که: «پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم خدیجه را به خانه‌ای در بهشت بشارت داد که در آن سر و صدای بلند و رنج و زحمت نیست»(۵)

امروز ما وظیفه داریم که گوشه‌ای از کمالات و صفات بلند آن حضرت را برای جهانیان بخصوص زنان بازگو کنیم و ایشان را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام و پیامبر و شوهرداری به مردم معرّفی نماییم، و راه و روش ایشان را دنبال کنیم.

*پی‌نوشت‌ها:*
۱. مسار الشیعه شیخ مفید (ره)
۲. اهل البیت، توفیق ابو علم، ص ۱۰۲، ترجمه نقل به معنی
۳. همان
۴. اسدالغابه، ج ۵، ص ۴۳۷ ـ الاستیعاب، بهامش الاصابه، ج ۴، ص ۲۸۴ و ۲۸۵
۵. الاصابه، ج ۴، ص ۲۸۲ ـ اسدالغابه ، ج ۵، ص ۴۳۸ و نظر این حدیث در تاریخ یعقوبی، ج ۲، ص ۲۶، ذکر شده است

https://saafi.com/news/8320

__________

IMG_20210422_163600_843

پس از توسلی از پشت حصار قبرستان ابوطالب ع و محل قبر شریف بانوی اسلام خدیجۀ کبری.

سلام الله علیها یوم ولدت و یوم صلّت و یوم اولدت و یوم استشهدت و یوم تبعث حیا و السلام و الصلوات الطیبات علی زوجها المرسل وابنتها البتول و صهرها و احفادها المعصومین و رحمه الله و برکاته.

______________

IMG_20210427_152053_898

السلام علیک ایها الکریم، یا حسن بن علی المجتبی

🔷 سخنرانی در ضیافت افطار

🔷 یزد، گردهمایی گروههای پژوهش دینی ۱و ۲
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰/ شب پانزدهم ماه مبارک رمضان

ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰

موضوع:
میراث شوم معاویه در تاریخ اسلام

___________

مطالب رسیده از همراهان

س. ک :

با سلام خدمت دوستان عزیز، استاد و خانواده محترم ایشان..امیدوارم دوستان حاضر در این میهمانی، غایبان رو از دعای خیرشون بی نصیب نگذاشته باشند.قسمت خوب و پرفایده این ضیافت، سخنرانی استاد بود که بسیار استفاده بردیم..
چند نکته کوتاه از سخنرانی ایشان:
میراث شوم معاویه
۱_موروثی کردن قدرت در حکومت
۲_ محاکمه و کشتن انسان ها بر اساس تهمت هایی که بر حسب ظن ایشان بود نه یقین..مثل کشتن حجر بن عدی و یارانش
۳_کشتن بی قاعده انسان های بی گناه و حتی کودکان، مانند کاری که داعش در این دوره و عصر انجام داد.
۴_ تهمت ها و زشت گویی هایی که به دروغ و جعل علیه خاندان نبوت و شخص امام حسن(ع) انجام داد. قضیه مطلاق امام از جمله، تهمت ها و سم پاشی های معاویه هست…

______________

مطالب رسیده از همراهان

ف. ح :

سلام بر تو که بخشندگی را به وسعت آسمان تکثیر کرده ای…🌻

وقتی همه چیز دست به دست هم می دهد، که همه چیز خوب باشد!

تنگ غروب ماه مبارک رمضان،
زیارت امامزاده جعفر و قبور پاکان و صالحان…
کوچه ای آشنا..
بوی نمِ آجر های سفالی یک خانه قدیمی و ساده، اما با صفا…
خنکای درختان سبز و با طراوت که روحت را نوازش می کرد..
خانواده ای پر از صمیمیت و مهربانی…
نماز جماعتی بی ریا …
سفره افطاری که با عشق محیا شده…
و کرامت صاحب مجلس و میزبان …
همه را که جمع کنی،
می شود عشق..
و
الحمدلله کما هو اهله

______________

مطالب رسیده از همراهان

م.ب :

امام حسن علیه السلام:
مَن عَبَدَ اللّه َ عَبَّدَ اللّه ُ لَهُ کُلَّ شَى ء.
هر کس خدا را بندگى کند، خداوند همه چیز را بنده او گرداند.

به یمن دعوت پژوهشی امشب، زیارت امامزاده سید جعفر رزق مان شد. بر سر مزار حاج سید جواد تفالی به کتاب تحف العقول زدم این حدیث آمد .‌ امید که همگی در زمره عبادالصالحین گردیم.

______________

مطالب رسیده از همراهان

ن. ح :

حس و حال خوب….
در کنار دوستان خوب…
همه این ها تنها به لطف و کرم امام حسن در کنار هم قرار گرفت…
حقا که تنها اوست لایق لقب “کریم اهل بیت”…
همه چیز در بهترین شکل مهیا بود… از فراوانی نعمت و خوراکی های لذیذ در سفره افطار… تا سخنرانی دلنشین استاد در شب میلاد امام حسن مجتبی… سخنرانی استاد هر چند کوتاه بود ولی نکته های قابل تامل و تفکر در خود داشت… یکی از نکاتی که بعد از سخنرانی استاد، ذهن من را درگیر خود نمود این است که چقدر امام مظلومان مورد آماج تهمت ها و روایت های دروغین گشته است و من به عنوان عضو کوچکی از این جامعه شیعی تلاشی برای رد کردن و پاک کردن این اطلاعات دروغ نکردم…
حسنی هستم از حشر چه باکی دارم
که سر و کار غلامان حسن با زهراست

______________

مطالب رسیده از همراهان

ز. ا :

ضیافت افطاری بر سر سفره کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع), خانه دکتر قاسمی،

نشستم گوشه ای از سفرهء همواره رنگینت
چه شوری در دلم افتاده از توصیف شیرینت
به عابر ها تعارف می کنی دار و ندارت را
تو آن باغی که میریزد بهشت از روی پرچینت
کرم یک ذره از سرشار ، سرشارِ صفت هایت
حسن یک دانه از بسیار ، بسیارِ عناوینت
دهان وا می کند عالم به تشویق حسین اما
دهانِ رحمه للعالمین واشد به تحسینت

سیدحمیدرضابرقعی

______________

دعا برای پیوند با امام عصر(عج) در روز هیجدهم ماه رمضان
Www.h-ansari.net

متن زیر دعایی کوتاه به امید گشایش ظهور حضرت صاحب الزّمان علیه السلام است که خواندن آن در روز هجدهم ماه رمضان وارد شده است. سیّد بن طاووس(ره) این دعای مختصر و خاص حضرت مهدی علیه السلام را در کتاب اقبال الاعمال، برای روز هجدهم ماه رمضان نقل می کند. خوب است اهل ایمان از خواندن آن به امید پیوند تازه ای در روز هیجدهم و در آستانه شب نوزدهم، اولین شب از لیالی مبارک قدر و متعلق به آن حضرت، غفلت نکنند. برای استفاده بیشتر، ترجمه دعا را نیز افزودم.

متن دعا:
اللَّهُمَّ إنَّ الظَّلَمَهَ کَفَرُوا بِکِتَابِکَ، وَ جَحَدُوا آیَاتِکَ، فَکَذَّبُوا رُسُلَکَ، وَ شَرَعُوا غَیْرَ دِینِکَ، وَ سَعَوْا بِالْفَسَادِ فِی أَرْضِکَ، وَ تَعَاوَنُوا عَلَى إطْفَاءِ نُورِکَ، وَ شَاقُّوا وُلَاهَ أَمْرِکَ، وَ وَالَوْا أَعْدَاءَکَ، وَ عَادَوْا أَوْلِیَاءَکَ، وَ ظَلَمُوا أَهْلَ بَیْتِ نَبِیِّکَ، اللَّهُمَّ فَانْتَقِمْ مِنْهُمْ، وَ اصْبُبْ عَلَیْهِمْ عَذَابَکَ، وَ اسْتَأْصِلْ شَأْفَتَهُمْ، اللَّهُمَّ إنَّهُمُ اتَّخَذُوا دِینَکَ دَغَلًا وَ مَالَکَ دِوَلًا وَ عِبَادَکَ خَوَلًا، فَاکْفُفْ بَأْسَهُمْ، وَ أَوْهِنْ کَیْدَهُمْ، وَ اشْفِ مِنْهُمْ صُدُورَ الْمُؤْمِنِینَ، وَ خَالِفْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ، وَ شَتِّتْ أَمْرَهُمْ، وَ اجْعَلْ بَأْسَهُمْ بَیْنَهُمْ، وَ اسْفِکْ بِأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ دِمَاءَهُمْ، وَ خُذْهُمْ مِنْ حَیْثُ لَا یَشْعُرُونَ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، اللَّهُمَّ إنَّا نَشْهَدُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَ یَوْمَ حُلُولِ الطَّامَّهِ أَنَّهُمْ لَمْ یُذْنِبُوا لَکَ ذَنْباً وَ لَمْ یَرْتَکِبُوا لَکَ مَعْصِیَهً وَ لَمْ یُضِیعُوا لَکَ طَاعَهً، وَ أَنَّ سَیِّدَنَا وَ مَوْلَانَا صَاحِبُ الزَّمَانِ الْهَادِی الْمَهْدِیُّ التَّقِیُّ النَّقِیُّ الزَّکِیُّ الرَّضِیُّ، فَاسْلُکْ بِنَا عَلَى یَدَیْهِ مِنْهَاجَ الْهُدَى وَ الْمَحَجَّهَ الْعُظْمَى، وَ قَوِّنَا عَلَى مُتَابَعَتِهِ وَ أَدَاءِ حَقِّهِ، وَ احْشُرْنَا فِی أَعْوَانِهِ وَ أَنْصَارِهِ، إنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ». (بحارالأنوار، ج ۹۸، ص۴۹ به نقل از اقبال الاعمال)
ترجمه دعا:
پروردگارا ستمگران به کتاب تو کفر ورزیدند و آیات تو را انکار کردند و پیامبران تو را تکذیب نمودند و دین و شریعت دیگری ساختند و برای فساد در زمین تو تلاش کردند و برای خاموش کردن نور تو به یاری یکدیگر کوشیدند و کار را بر اولیای منصوب از جانب تو دشوار کردند و دشمنان تو را دوست گرفتند و با دوستان تو دشمنی ورزیدند و بر اهل بیت پیامبرت ستم کردند.
بار خدایا پس از ایشان انتقام بگیر و عذابت را بر ایشان پیوسته نازل کن، و توان آنان را از هم بپاش.
خداوندا آنان دین تو را مایه نیرنگ و سرمایه تو را دستمایه قدرت خویش و بندگان تو را زیردستان خود گرفتند، پس تندی و خشونت آنان را کفایت کن و مکر آنان را سست بنما و دلهای اهل ایمان را از دست ایشان تسلی بخش و خون آنان را به دستان اهل ایمان بریز و آنان را از راهی که نمی دانند نابود کن.
پروردگارا بر محمد و آل محمد درود فرست.
پروردگارا ما در روز قیامت و آن ایام هولناک شهادت می دهیم که آل پیغمبر هیچ گناهی مرتکب نشدند و هیچ معصیتی نکردند و هیچ طاعتی از تو را ضایع نساختند. گواهی می دهیم که آقا و پیشوای ما صاحب الزمان هادی و مهدی و پرهیزکار و پاکیزه کردار و پسندیده رفتار است. پس به دستان او ما را در مسیر هدایت و راه برتر راهبر باش و ما را بر پیروی از او و ادای حق او قوت ببخش و ما را درمیان یاوران و یاران او محشور فرما که تو شنونده دعایی.

http://www.h-ansari.net/1397/03/13/دعا-برای-پیوند-با-امام-عصرعج-در-روز-هیج/

_____________

نماز مشترک در شب های قدر

اصلی‌ترین نماز شب قدر، نماز هفت قل هو الله، است که نماز مستحبی است و خواندن آن در شب‌های قدر سفارش شده است. این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت بار سوره توحید خوانده می‌شود و بعد از نماز هفتاد (۷۰) مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» گفته میشود.

سند و ثواب نماز
شیخ عباس قمی در مفاتیح این نماز را از علامه مجلسی نقل کرده است. علامه مجلسی نیز در کتاب زادالمعاد مرسلاً، حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نقل کرده است که بر اساس آن حدیث هر کس این نماز را بخواند و هفتاد مرتبه ذکر استغفار را بگوید، از جاى خویش برنخیزد تا خداوند او و پدر و مادرش را بیامرزد و ملائکه اى بفرستد تا حسنات او را تا سال دیگر یادداشت کنند و ملک دیگرى را مامور سازد تا در بهشت براى او درختانى غرس کند و قصرهایى بنا سازد که نهرهایى در آن جارى باشد و از دنیا نرود تا این که این الطاف خدا را در حق خود مشاهده نماید.

_____________

 

IMG_20210519_160957_522

_____________

پشت میله‌های بقیع
مثل یک اسیر، دورم از شما، پشت میله ها
عادتم شده، خواندن دعا، پشت میله ها

می تپد دلم لابلای آن میله های سرد
حسرت شما می کُشد مرا پشت میله ها

غصه میشود غربت شما در تمام شهر
تا چه می کند با دو چشم ما پشت میله ها

آرزو کنم بلکه از قفس بگذرم سبک
آنقدر شدم از شما جدا پشت میله ها

قسمتم شده در بقیع تان اشک بیداری
روی موج شب غرق در دعا پشت میله ها

مانده ام زپا، زار و خسته ام، زائری غریب
مبتلای این، شرطۀ جفا پشت میله ها

متن شعر را در برگه شعر از صفحه اصلی سایت بخوانید.

برای اندوه ویرانی و مظلومیت ائمۀ بقیع شریف

▪️ امسال، هشتم شوال، برابر با ۹۸ امین سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام است.
@menbar_ansari

_____________

برای اندوه ویرانی و مظلومیت ائمۀ بقیع شریف

▪️ امسال، هشتم شوال، برابر با ۹۸ امین سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام است.
@menbar_ansari

_____________

السلام علی الائمه المزارون بالبقیع، السلام علی تربه القبور الغریبه

🔷 سخنرانی پس از قرائت زیارت آل یاسین بزرگ

🔷 به مناسبت نود و هشتمین سالگرد فاجعه تخریب قبور شریف ائمه اطهار در بقیع توسط وهابیت تکفیری وابسته
پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰/ هشتم شوال المحرم

ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۱۵

موضوع:
دلایلی بر اندوهناکی در تخریب قبور مطهر ائمۀ بقیع (۲)

◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک تصویری منبر در آی‌جی‌تی‌ وی اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:

https://instagram.com/menbar_ansari

_____________

کانال تلگرام؛

https://telegram.me/menbar_ansari

یک نظر بگذارید