چند جمله، ادای احترامی به پیکر حجت الاسلام مسعود دیانی

نگارش در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | ۷ نظر

حجت الاسلام مسعود دیانی درگذشت.

او یکی از چهره های جوان حوزه در این سالهای ««سخت و سست» به قول حافظ، بود. گذشته از توانایی هاو ادبیات و شاعری اش، او شخصیتی پژوهشی بود و اجراهایی که در برنامه «سوره» در شبکه ۴ سیما داشت یکی از حسنات ماندگار عمر اوست. تا وقتی که می توانست و حتی در حال شیمی درمانی برنامه های آخرش را هم اجرا کرد. به ویژه برنامه «سورۀ انقلاب فاطمی» را.

هر شب ، خوانش بخشی از خطبۀ ماندگار فاطمه زهرا»سلام الله علیها» را بشخصه، در مقدمۀ برنامه داشت. ترجمۀ انتخابی اش، از ترجمه ادیبانۀ زنده یاد دکتر شهیدی بود. اما با همه کسالتی که بر بدنش ریخته بود، یک اشتباه بیشتر در خوانشش ندیدم.
حوزه به ادعا بزرگ نمی شود و با پول و ردیف بودجه ها ارج نمی یابد. تنها آدمهای لایق و شایسته و نیروهای کارامد هستند که آن را می سازند و آباد می کنند. همچنانکه قرآن ، آبادگران مساجد را فقط مؤمنان وارسته می داند و در برابر آنها و در مقام این یا آن کردن، و انتخاب، برای مادیات هیچ حسابی باز نمی کند و به امکانات ، چندانی ارج نمی نهد. این دریافت بزرگ را هنوز بسیاری از مدیران فرهنگی و حوزوی نمی فهمند تا چه رسد به اینکه به کار ببندند. به قول روح عصیانگر تشیع؛ «یاد صومعۀ خالی آن روزها» به خیر، که ملاکشان آدم ها بود و انتخابشان بهترین ها.
امروز بدن حجت الاسلام مسعود دیانی در تهران تشییع می شود. تردید ندارم که یادش امتداد و مسیری که پیمود، آثار پایداری خواهد داشت. برایش آمرزش بی پایان الهی و همنشینی با اولیای معصومین علیهم السلام را از خداوند مهربان درخواست دارم.

۷ نظر برای این مطلب

  1. الهی آمین.
    ان شاءالله قرین رحمت الهی باشد و بهشت برین جایگاهش

  2. اللهم استجب
    متاسفانه در برنامه سورۀ سقیفه خلل ایجاد کردند و برنامه مرحوم دیانی را متوقف کردند. انسان روشن اندیش و با اصولی بود و پایبند به ولایت اهل بیت علیهم السلام.

  3. افسوس و صد حیف که جامعه شیعه چنین شخصیت های ‌‌‌آگاه و توانایی را از دست می دهد…. به راستی که زیباترین و کاملترین معرفی را از این شخصیت برجسته در حوزه ارائه دادید. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

  4. برنامه سوره را که آشنایی نداشتم و اشنایی اندک بنده با خود ایشان هم در دوران بیماری شان و از طریق صفحه اینستای ایشان بود. وقتی متوجه شدم هم سن و سال با خودم است یک آن غبطه خوردم به کارنامه زندگی اش.
    مهم طول زیستن نیست؛ بلکه کیفیت زیستن است.
    خداوند به همسر و دو فرزندش صبر دهد. روحش شاد

  5. بله کارنامه موفقی در این روزگار بی توفیقی ها داشت.

  6. سپاسگزارم از نظر لطفتان

  7. خداوند روح آن عالم وارسته و آن انسان به غایت انسان کامل را قرین رحمت بی پایان خود گرداند….که با تلاش و همت و پشتکاری که داشت هیچ بهانه ای را برای امثال چون منی که در صحت و سلامت کامل هستند را باقی نگذاشت چرا که با وجود بیماری دست از کار و تلاش برای نشر معارف اهل بیت ع برنداشت و تا آخرین ساعات و دقایق عمر خویش کار کرد و کار کرد و حتی با وجود تغییر قیافه و ظاهر که به جهت بیماری برایش رخ داده بود اما هیچ خجالت نکشید و روحیه خود را از دست نداد و در جلوی دوربین حاضر شد و برنامه خود را ادامه داد…به راستی که با وجود چنین آدمهایی ما چه خواهیم داشت در روز رستاخیز و در پیشگاه خدا و اهل بیت ع… خداوند توفیق کار و تلاش در این راه را به ما نیز عنایت فرماید تا ما بتوانیم ادامه دهنده راه چنین بزرگان و خوبانی باشیم….
    روحش شاد و در جوار اولیا معصومین ع متنعم باد

یک نظر بگذارید