استقبال امارات از پاپ واتیکان و شیخ الأزهر

نگارش در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | هیچ نظری

کانال تلگرامی «راوی» با درج پوستری تبلیغاتی از شبکه خبری عربی «العین» وابسته به دولت امارات، متنی را منتشر کرد که علاوه بر چشمپوشی از پس زمینه‌های سیاسی و منطقه ای در سازمان دهی اینگونه دیدارها؛ دچار پالس دهی گمراه کننده ای نیز بوده است. اینکه الازهر مصر به دست حکومت شیعی فاطمیان ساخته و بنیاد گذاری شده است واقعیتی تاریخی و درست است اما نکته مبهم این است که امروز، الازهر مصر، چه نسبتی با افکار فاطمیان در عمق هزار سال گذشته دارد؟ و نویسنده با این یادآوری در پی القای چه فکری به ذهن خواننده است؟! خواننده گاه نوشت هایم را معطل نکنم. فعلا متن کانال راوی را بخوانید و بعد چند خط دیگر مرا در این باره ببینید. دست آخر هم اگر میل داشتید نگاهی به شعارها و اهداف این دیدار در کشور امارات بیندازید که پر است از شعارهایی برای جلوگیری از تروریسم و فرهنگ خشونت و گسترش فرهنگ رواداری!!!

?الازهر مصر از دیدار تاریخی پاپ فرانسیس؛ رهبر مسیحیان کاتولیک و دکتر احمد الطیب؛ امام الازهر مصر و رهبر برجسته اهل سنت جهان خبر داد.
در بیانیه رسمی الازهر از این دیدار به عنوان نمادی از برادری، مدارا و تسامح میان ادیان یاد شده است‌.
دانشگاه الازهر مصر سابقه‌ای هزار ساله دارد و به دست شیعیان فاطمی تأسیس شده است. این مرکز مهم آموزشی فتوایی، به عنوان نماد مهم دینی اهل سنت شناخته می‌شود.
پاپ فرانسیس اولین پاپی است که به شبه‌جزیره عربستان سفر می‌کند.
@rawinews
من در منبر همان شب(۱۶ بهمن ۹۷) پس از دیدار  پاپ و احمد الطیب، نقد خودم به این مسأله را مطرح کردم. زیرا باور دارم و تجربه های سیاسی و مطالعات منطقه ای ایجاب می کند که در این رخدادهای به ظاهری فرهنگی و دینی،  نباید به شعارهای ظاهری بسنده کنیم و گول بازی گرافیک و تبلیغات رسانه ای را بخوریم.
امارات در یکی دو سال اخیر چند بتخانه را به شکل رسمی افتتاح کرده و اکنون چند کلیسا را و سالهای پیش از آن به تحریف تاریخ اسلامی عربی در صحنه سینما اقدامهای بزرگی کرده است. مثل فیلمهایی آمیخته با دروغ و جعلیات در باره زندگی و شخصیت عمر، و نیز در مقابله با تلاش های شیعی ما و به ویژه شخصیت های ایرانی مسلمان، امثال بوعلی سینا را عربی کردن.
اینها را در کنار تامین مالی و حمایت رسمی دولتهای امارات از گروههایی مانند طالبان، القاعده و مجموعه داعشی های سوریه و عراق و حملات چهار ساله ی آنان بر سرزمین یمن و کشتار خونین شیعیان الحوثی و تحمیل گرسنگی ساختگی بر میلیونها کودک یمنی باید دید و بعد محاسبه کرد که آیا عضو اصلی در راه اندازی گروههای تکفیری در منطقه، و ائتلاف علیه یمن و حملات هوایی و بمباران خانه های مردم بی دفاع و بیمارستانها، می تواند با ادعای «الاخوه الانسانیه» یعنی برادری انسانی، همدلی داشته باشد؟
هیچگاه مطلبی را در کانال راوی به این اندازه جو زده و خالی از بینش ندیده بودم.

 

پوستر تبلیغاتی رسانه های امارات برای این دیدار

IMG_20190206_083252_511

یک نظر بگذارید