امنیت همگانی، آرمان مهدویت است/ فهم ناصحیح موجب ساخت CD ظهور می‌شود

نگارش در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ | ارسال شده در بخش در حاشیه منبر، گاه نوشت ها | هیچ نظری

باز هم به لطف دوستان توفیق داشتم تا برای دقایقی در جلسه ای با حضور استاندار محترم جناب آقای دکتر میرمحمدی و جمع مسئولین و مدیران استانداری یزد، پیرامون بخشی از آسیب های موجود در ایام بزرگداشت ایام میلاد خجسته امام عصر (عج) سخن بگویم و از بایسته های تعظیم این روز شکوهمند یاد کنم.  بخش هایی از آن  سی دقیقه گفتار را سایت خبر آنلاین منتشر کرده است که به سهم خودم دعاگوی گزارشگر و دست اندرکاران سایت نامبرده هستم. گر چه این گزارش در فضای مجازی نیز منتشر شده و به رؤیت پاره ای رسیده ولی لازم  دیدم که آن را در گاه نوشت های سایت شخصی ام نیز بگذارم تا گرد آوری گفتارهای پراکنده ام  حد اقل برای خودم آسان تر بشود. البته امید می رود که برای دوستان و افاضل نیز سودمند بیفتد. انه ولی التوفیق

 

امنیت همگانی، آرمان مهدویت است/ فهم ناصحیح موجب ساخت CD ظهور می‌شود  

استان‌ها > یزد – استاد حوزه و دانشگاه در یزد گفت: نیمه شعبان، دعوت به شعور و آگاهی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری در روز گذشته در مراسم جشن شب نیمه شعبان که در یزد برگزار شد، با اشاره به اعمال وارد شده در شب و روز نیمه شعبان گفت: اعمال این روز از جنس شعور است و مسائل شعاری در آن کمرنگ است.

وی با بیان اینکه اعمال و مناسک ایام سوگواری و میلاد موجب زدودن زنگار دل می‌شود، تاکید کرد: قالب اعمال و مناسک روز میلاد حضرت ولیعصر، به دور از شعار است، چراکه اگر جامعه به سمت امور شعاری، گرایشی افراطی پیدا کند، مشکلات دیگری بروز پیدا خواهد کرد.

مدیر پژوهش مجموعۀ فرهنگی امام صادق(ع) میبد با تاکید بر پرداختن به موضوع مهدویت گفت: بجای افزودن ریسه‌ها، چراغانی‌ها و پرچم های رنگی باید به دنبال امور فرهنگی و حجیم کردن فعالیت هایی رفت که آگاهی را می‌افزاید و قوه تعقل را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: رسانه های کشور نباید تنها عرصه بازگوکردن احساسات و بیان کردن عاطفه های مردم نسبت به امام زمان باشد، بلکه ما نیازمند تفکر و تعقل در حوزه مهدویت هستیم.

وی هشدار داد که اگر تنها به فکر بیان احساسات و عواطف باشیم، آنجاست که با رکود در حوزه مهدویت روبرو شده‌ایم.

حسین انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بیان و طرح احادیثی که دارای رموز است، گفت: طرح این مباحث جز اینکه به گمراه کردن جوانان منجر شود، نتیجه ای ندارد.

وی ادامه داد: اگر در دوران قاجاریه، فهم درستی از مهدویت ایجاد شده بود، علی محمد باب ظهور نمی‌کند.

حجت الاسلام انصاری با هشدار مجدد نسبت به درک صحیح نسبت به مقوله مهدویت گفت: اگر گفتمان مهدویت به درستی پیش نرود، دوباره شاهد ساخت CD در اینباره هستیم و وعده اینکه مهدی موعود ۱۵-۲۰ سال دیگر ظهور خواهد کرد.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: ارتباط ما با امام زمان به طرح و حل مسائل شخصی خلاصه شده درحالیکه مهدویت با مفاهیم اساسی نظیر امنیت عمومی و عدالت گره خورده است.

وی اضافه کرد که از امنیت همگانی می‌توان به‌عنوان آرمان مهدویت نام برد.

 

در این مراسم استاندار یزد و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند.

 

لینک منبع:  خبرآنلاین

یک نظر بگذارید