منبرهای اسفند ماه ۱۳۹۴ (ایام فاطمیه)

نگارش در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ارسال شده در بخش منبرها | هیچ نظری

السلام علیک یا فاطمه الزهراء …

◀️ سخنرانی

◀️ صبح ها

از دوشنبه ۳ تا جمعه ۷ اسفند ماه،

ساعت: ۸:۳۰ تا ۹:۱۵

موصوع: طرح محدودیت در بهره گیری از الگوی فاطمی و تلاش برای تعریف و شناسایی راههای بهبود و تعمیق آن (فهم محدودیت ها به ویژه بر دو امر تاریخی تکیه دارد؛ یکی کوتاهی عمر ان حضرت است و دیگری فصای بسته و اختناق حاکمیت خلافت و نیز فقر شدید امکانات فرهنگی در ان دوران. توجه به این محدودیت متنی و رفتاری و کمبود شدید گزارش های زندگی و اندیشه فاطمه”س” سبب می شود تا با پرسشی جدی مواجه باشیم و ان اینکه با وجود چنان محدودیت هایی، کیفیت و کمیت برقراری ارتباط مناسب و همه جانبه با ان الگوی بررگ ، به شدت دچار تنگنا و مصیقه خواهد بود، این در حالی است که جامعه شیعی با همه کاستی هایی که داشته و دارد تا حد قابل تاملی با ظرفیتی بالا و مطلوب از ان شخصیت الگو پذیر بوده است. پاسخ این معما را در کجا می توان یافت؟

بدین دلیل، نیازمند شناسایی رابطه های مناسبی که مناسبات الگویی را تعریف می کند راهگشا خواهد بود.

اولین مورد توجه و اگاهی به عمق و زرفای سخنان آن بانوی بزرگ و زرفنگری در گزارش های صحیح از زندگی ایشان است که می تواند مخاطبان خود را از دنیای محدود و تنگ الفاظ و واژه ها به دنیای فراخ و گسترده مفاهیم و ژرفا بخشیدن به معانی ظاهری در کلمات، بکشاند. امری که در سنت اسلامی شیعی به اثبات رسیده است. بدین معنا که سخن معصومان مانند قرآن وجوهی متکثر از معانی عمیق را در خود دارد، سبعه ابطن در باره قران و سنت حدیث شیعی ، شیوه ای مقبول و پذیرفته است که بر اساس ان گاهی یک کلام می تواند حامل وجوه متعددی از معانی ظاهری و باطنی و تاویلی باشد. در چنین دیدگاهی سخن معصوم به مثابه سخن بزرگترین حکیمان مفروض شده و قابلیت تامل های ژرفنگرانه را در خود دارد و به منزله کلام فشرده و سخن کدگذاری شده می تواند محسوب گردد.  عبارت های کوتاه و تلگرافی در خطبه حضرت فاطمه(س) در مسجد مدینه را در نظر بیاورید، برای نمونه، وقتی می گوید: جعل الله…العدل تنسیقا للقلوب؛ خداوند عدالت فراخواند تا دلها پیوستگی و الفت با یکدیگر داشته باشند! سخنی است که شرح و فهم آن در یکی دو صفحه نگارش یا گفتگوی در قالب چندین جمله محدود، امکان پذیر نیست.

همین جا یادآوری میشود که برای نمونه خطبه مسجد را به دوگانه خطابه و مناظره یا سه گانه الهیات، تاریخ، و مناظره کلامی می توان تقسیم بندی کرد و سپس به فضای هر کدام از این بخش های پر اهمیت وارد شد و در شرح و درک آنها کوشید. چنین کاری به مطالعه دهها منبع و داشتن اگاهی درست از تحلیل کدهای موجود در سخن فاطمه (س) نیازمند خواهد بود. جمله “انما یحفظ المرء فی ولده” آدمی در مناسبات جامعه با بازماندگانش، حفظ و تکریم می گردد و بزرگداشته می شود؛ را در نظر بگیرید و بیندیشید که این سخن در جایگاه روانشناسی اجتماعی، چه وزن و ارزشی دارد و چه خط مشیی را برای مناسبات اجتماعی ترسیم می کند و سپس در اینباره بیندیشید که جامعه مدعی فاطمی بودن، چه آسان از این خطوط قرمز عبور کرده و می کند و با تکیه بر قاعده خودساخته ی “ملاک وضع کنونی افراد است” -که اگر پذیرفتنی نیز باشد، جای اعمال آن در مناسبات ارجگداری و سپاس و تکریم انسانی نیست- چه حرمت ها که شکسته شده و ارزش ها که بی قدر شده است!

مورد دوم در تعریف و شناسایی ارتباطی با الگوی فاطمی را در فهم مقام و منزلت قدسی آن حضرات معصومین(ع) باید جستجو کرد. مقصود از مقام قدسی، حضور وجودی آنان در منزلت خداوندی است که در نشانه ی قرب الهی به تصور می آید و در نزدیکی و همجواری با نشانه های کرسی و عرش الهی قابل تصویر می شود. فهم این مقام ومنزلت در اندیشه اسلامی-شیعی که در روایات معارفی شیعه، مقبول و پذیرفته شده است توسط برخی از اندیشمندان غیر مسلمان غربی نیز طرح گردیده و آن را توضیح گفته اند. از جمله، مروفسور لوئی ماسیننیون ، خاورشناس برجسته غربی است که بر منزلت قدسی فاطمه تاکید می ورزد و او را تجسم مقام مدیم عذراء می داند. دکتر شریعتی به همین جهت دلبستگی فراوانی به ماسینیون دارد و برای او به دلیل همین دست از تحقیقات دانشگاهی، احترام فوق العاده ای قائل بود. امری که سالها مخالفان افراطی را به تندی و جسارت به شخصیت شریعتی واداشت. هانری کوربن یکی از شاگردان برجسته ماسینیون بود که با توجه به رشته تدریسی اش در فلسفه و عرفان اسلامی که در دانشگاه سوربن پاریس صورت می گرفت به شخصیت قدسی فاطمه توجه یافت و برای بیان آن سعی داشت که از فلسفه قدیم ایرانشهری و آیین زرتشت  کمک بگیرد. وی برای بیان منزلت قدسی و خدایی گونگی فاطمه به ایده “فاطمه – صوفیا” به قرینه مریم-صوفیا اعتقاد داشت و با اندیشه سپنته آرمئیته در زرتشتیگری و آیین ایرانی ماقبل اسلام در صدد ارائه بیانی فلسفی عرفانی از قدسی بودن شخصیت حصرت زهرا(س) به دست بدهد. صرفنظر از اعتبار سنجی نظریه کوربن، مقصود اصلی این است که شخصیت قدسی، فراتر از کلام و واژه ها، منبع الهام و آگاهی می تواند باشد و برای الگوگیری به زبان حال که زبانی فراتر از زبان گفت و شنود است، راهنما باشد.

چگونه است که هنرمندان و شاعران می توانند از یک شاخه گل، “راز گل سرخ” را دریابند ولی متفکران و اندیشمندان از ارتباط با شخصیت های بزرگ و آگاهی از سخن و سیره آنان نتوانند به الهام های عمیق و ژرف دست پیدا کنتد؟!    )

مکان: یزد، ابتدای خیابان کاشانی، کوچه آزادی، منزل جناب آقای شهاب کلانتری.

◀️ سخنرانی

◀️ شب ها

از سه شنبه ۴ تا جمعه ۷ اسفند ماه،

ساعت: ۸:۳۰ تا ۹:۱۵

مکان: رستاق،  ابراهیم آباد، حسینیه شهدا

به دعوت جناب ابوالحسنی السلام

◀️ سخنرانی

◀️ شب ها

از چهار شنبه ۵ تا جمعه ۷ اسفند ماه،

ساعت: ۷:۳۰ تا ۸:۲۰

مکان: زارچ، نرسیده به میدان اصلی شهر، حسینیه امیرالمومنین (ع)

به دعوت حاج آقای محمدی

سخنرانی

یزد

چهار شنبه ۵ بهمن ماه
عصر ، ساعت ۱۶:۳۰ (جلسه ماهانه)

موضوع:
(حوزه مطالعات زنان در جامعه اسلامی)
زن در نهج البلاغه /بخش دوم؛ فاطمه سلام الله علیها

برگزار کننده؛ سرکار خانم آزادی(عرفانی)

آدرس:
میدان نعل اسبی، خ استاد احمد آرام، کوی استادان، مسجد امام جعفر صادق (ع)

? سخنرانی

? ساعت ۲۰:۳۰

موضوع:
مشق ممتاز مردمسالاری در مشی اصلاح طلبانه در انتخابات ۷ اسفند
( پیشفرض این همایش بزرگ، سخنرانی روحانی فاضل جناب آقای نقویان بود و چون به دلایلی از فرودگاه تهران برگردانیده شد، بنا به درخواست ریاست شورای اصلاح طلبان استان به اینجانب محول گردید. )

? چهارشنبه ۶ اسفند ماه

? یزد، خ امام ره ، مسجد حظیره، گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان

@menbar_ansari
نگذاشتند حجت الاسلام نقویان به یزد بیاید؟!– خبر آنلاین نوشت — از سفر حجت الاسلام نقویان برای سخنرانی در جمع حامیان دولت در یزد ممانعت بعمل آمده است. چهارشنبه شب گردهمایی بزرگ کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت در یزد برگزار شد.در این مراسم که باحضور چهره های شاخص یزدی و بمنظور گردهمایی حامیان سید ابوالفضل موسوی کاندیدای مورد حمایت دولت برپا شده بود، علی اکبر اولیاء اظهار داشت: بنابر اعلام قبلی قرار بود حجت الاسلام ناصر نقویان در این مراسم به سخنرانی بپردازد که متاسفانه از سفر امروز ایشان از تهران به یزد ممانعت بعمل آمده است.
نماینده سابق یزد در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این گردهمایی را کسب بیش از ۱۰۰ هزار رای در روز هفتم اسفند عنوان کرد و گفت: همه حامیان تلاش خود را برای تحقق این امر بکار گیرند.در بخش دیگری از این مراسم، سید ابوالفضل موسوی کاندیدای مورد حمایت دولت و اصلاح طلبان به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز باهم پیمان می بندیم که اگر پرچم اصلاحات را به دست بنده دادید تا اخر باهم باشیم.
موسوی بیوکی در سخنان خود، انتخابات ۷ اسفند را مشابه یک عملیات توصیف کرد و گفت: بنده امروز در مسجد حظیره رمز این عملیات را یازهرا اعلام می کنم.
در ادامه این مراسم غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد، رضا امراللهی معاون اسبق رئیس جمهور و حجت الاسلام حسین انصاری به سخنرانی پرداختند.گفتنی است حضور بیش از ۵ هزار نفر در این مراسم، موجب شده بود تا بسیاری از مردم در حیات مسجد ناظر مراسم باشند و  محورهای منتهی به مسجد حظیره را ترافیک شدید در برگیرد— درکانال دیده بانی اخبارمهم استان یزد، لینک روبرو همراه شوید. https://telegram.me/yazdraport
◀️ سخنرانی
◀️ صبح

پنج شنبه ۶ اسفند ماه،

ساعت: ۱۰:۳۰٫ تا ۱۱:۱۵

? یادبود درگذشت بی بی کبری ابطحی (مادر خانم و خاله ی آقایان دکتر وحیدی )

◀️ موضوع؛ دردهای بزرگ فاطمه(س) و ذهن های نارسا

“با تکیه بر سه درد؛ فقر، ظلم، نا امنی”

مکان: میبد، میدان شهرداری، مسجد جامع میبد
? سخنرانی پس از مراسم دعای ندبه

? زمان سخنرانی ۷٫۴۵صبح

موضوع:
پژوهشی در دعای ندبه (دنباله بحث)

? جمعه ۷ اسفند ماه

? میدان مارکار، خ: دهم فروردین
کوچه دروازه قصابها، حسینیه کوی تل
◀️ سخنرانی
◀️ صبح

پنج شنبه ۶ اسفند ماه،

ساعت: ۱۰:۳۰٫ تا ۱۱:۱۵

? یادبود درگذشت بی بی کبری ابطحی (مادر خانم و خاله ی آقایان دکتر وحیدی )

◀️ موضوع؛ سه گانه ی مرگ اندیشی، جهان، انسان، و متافیزیک
◀️ مکان: میبد، میدان شهرداری، مسجد جامع میبد
سخنرانی

◀️ شب ها

ساعت محدوده ۱۹ تا ۲۰

از یکشنبه ۹ اسفند ماه

موضوع:
خوانش انتقادی درد های فاطمه(س)

? میبد، میدان هلال احمر، مجموعه فرهنگی امام صادق(ع)
◀️ سخنرانی
◀️ صبح

یکشنبه ۹ اسفند ماه،

ساعت: محدوده ۹ تا ۱۰

? یادبود درگذشت بی بی کبری ابطحی (مادر خانم و خاله ی آقایان دکتر وحیدی )

◀️ موضوع؛ سه گانه ی مرگ اندیشی، جهان، انسان، و متافیزیک ( بخش دوم، در بخش نخست که در میبد برگزار شد دسته بندی دیدگاه های مخالف و موافق پیرامون مرگ اندیشی بررسی گردید و از تاثیر زرتشتیات یا آموزه های موبدان در اندیشه های اسلامی پیرامون سه گانه ی مرگ اندیشی، با محوریت متن ماقبل اسلامی “ارداویراف نامه” سخن گفتیم. )
◀️ مکان: یزد، بلوار جمهوری، مسجد قبا
◀️ سخنرانی
◀️ شب

دوشنبه ۱۰اسفند ماه،

ساعت: ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۵

? یادبود درگذشت بی بی کبری ابطحی (مادر خانم و خاله ی آقایان دکتر وحیدی )

◀️ موضوع؛ سه گانه ی مرگ اندیشی، جهان، انسان، و متافیزیک

? ( بخش سوم، در بخش دوم که در یزد برگزار شد از تاثیر زرتشتیات یا آموزه های موبدان در اندیشه های اسلامی پیرامون سه گانه ی مرگ اندیشی، با محوریت متن ماقبل اسلامی “ارداویراف نامه” سخن گفتیم و دو ایراد اساسی را بر ان متن وارد دانستیم.
یکی نگاه جنسیتی به عذاب و کیفر الهی به گونه ای که گویا عاملیت گناه، فقط به جنس زنان مربوط می شود و به تبع آن، گویا کیفر نیز فقط شامل حال آنان خواهد بود! دوم اینکه عداب به معنای کیفر است، و هرگز با شکنجه و زجرکشکردن و انتقام روانی گرفتن، نسبتی ندارد. در حالی که در متن مذکور، جهنم و کیفرهای اخروی خداوند به شکل های مختلفی از شکنجه و مثله تصویر شده است، بر پایه ی این دو ایراد، در صورت پذیرش، نمایشنامه بهرام بیضایی که بر مبنای ان متن نوشته شده و بر پرده نمایش در یکی دو دانشگاه غربی در حال اجراست، ضعیف بوده و قابلیت ارائه ی یک متن الحادی در محاکمه خداوند را ندارد. زیرا متن یادشده از بنیان ساختگی و غیر منتسب به وحی است.
از همین منظر نیز نگاه جنسیتی به گناه را در جامعه اسلامی نقد کرده و ایراد و موارد نقض ان را برشمردیم. زیرا تنوع و عاملیت گناه در فرهنگ قران و سنت شیعی، به جنس زنان انحصار ندارد و هرگز جنسیت عاملیت اکثری در آن را نداشته است. )
◀️ مکان: میبد، محله محمود آباد، فاطمیه
◀️ یادداشت کوتاه پیرامون بخش سوم؛

? در بخش سوم از سه گانه ی مرگ اندیشی هدف اصلی دریافت این نکته است که تامل و تفکر در باره مرگ بر دانش و آرایش اندیشه ادمی می افزاید و جان آگاهی انسان، فربه تر می گردد. این امر از انجا تحقق می پذیرد که لازمه تفکر در باره مرگ در مرتبه نخست، توجه و اگاهی از وجود انسانی خود ماست. مرگ آدمی عارضه ای است که دچار انسان می شود و فهم و درک درست از عوارض وجودی یک موجود به نام انسان، یکی از دلفریب ترین ضرورت های فکر فلسفی است. ان قدر که تامل در باره مرگ انسان برای انسان می تواند اهمیت و ضرورت عقلی و فلسفی داشته باشد گمان نمی رود هرگز مرگ جانوران و گیاهان و حشره ها، بدان پایه، برای ذهن آدمی اهمیت یا جذابیت برانگیزد.
روزها فکر من این است و همه شب سخنم/ که چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟ زکجا امده ام ، آمدنم بهر چه بود؟/ به کجا میروم آخر ننماید وطنم…
دعدعه اصلی شاعر حکیم در اینگونه شعرها، امدن و شدن انسان است زیرا موصوع تفکر در باره مرگ به انسان بازگشت می کند و به معرفت ما از موجودی بنام انسان مربوط می گردد.
در مرحله دوم، دوگانه دنیا و آخرت ( به تعبیر دینی ) یا همان جهان و متافیزیک (به تعبیر فلسفی) رخ می نماید و مرکب اندیشه را به حرکت در می آورد. کسانی که در باره متافیزیک یا جهان فراماده، تاملات فلسفی داشته اند اگر چه به انکار عالم آخرت یا تشکیک در آن باره، برسند، و به انبوه متفکران و دینباوران معاقد به سرای بازپسین ملحق نشوند، باز هم اینگونه کسان بر انان که هیچگاه در باره قیامت و جهان پس از مرگ اندیشه نکرده اند ارجحیت دارند و از ذهن و اندیشه گسترده تری برخوردار خواهند بود.
تامل در این دوگانه است که مولوی را به دو مفهوم آخور و آخر می کشاند. هر که آخور بین تر او مطرود تر/ هر که آخر بین تر او مسعود تر. او گر چه در این زمینه به نوعی تضاد و ناسازگاری میرسد که در نگاه سنتگرایان فقهی و اشعری می توان ردپای آن را سراغ گرفت، اما به هر صورت توجه و تامل در دوگانه دنیا و آخرت، دستمایه بسیاری از متفکران دینی بوده وهست. دوگانه ای که بخش عمده ای از آوازه و تاملات خود را مدیون مرگ اندیشی است!
یادداشت کوتاه یکی از حاضران در سخنرانی یکشنبه شب، مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد.

◀️ تاریخ از فاطمه سخن ها گفت. از زخم های تنش ، از آنچه لای درو دیواربر او گذشت وبر این نوحه سرایی اشک ها جاری ساخت ….اما دریغ وصد دریغ که فاطمه را دردهای دیگری ست …تاریخ نفهمید چرایی حزن ومظلومیتش را …..فاطمه از دردهایش میگوید هم آن هنگام که در مسجد مدینه خطابه می کند وهم در بستر شهادت که زنان مدینه جویای حالش میشوند …. از درد پهلوی شکسته و پاره تن سقط شده نمینالد ، که اینها را بلایی ست شایسته ولاء ، فریاد از جراحتی دیگر ، از فقر ومحرومیت انسان ، در روزهای بی علی (ع) بودن، از درد ستم و ظلم بر انسان ، نه مسلمان که غیر مسلمان هم ، از درد حقوق له شده انسان ، در زیر چکمه های تاراج گران حق وعدالت ، از درد فراموشی معنویت وایمان در جامعه، از درد فقدان امنیت انسان ……. فاطمه مظلومانه رفت اما فریاد دردمند ی ودرد آشنایی انسان را در تاریخ طنین انداز کرد . وچه زیبا تکریم کرد آیه ولقد کرمنا الانسان را…..

مهدیه برزگری

_________

? سخنرانی

? ساعت ۱۹:۱۵٫ تا ۲۰

موضوع:
افسانه ی دوستی در جدال با افسون ثروت و قدرت

چندمین سالگرد درگذشت شادروان حاج محمدرضا دانشیان
? از پنج شنبه ۱۳ تا جمعه ۱۴ اسفند ماه

? یزد، بلوار جمهوری ، مسجد قبا

_______
? سخنرانی پس از مراسم دعای ندبه

? زمان سخنرانی ۷٫۴۵صبح

موضوع:
پژوهشی در دعای ندبه (دنباله بحث)

? جمعه ۱۴اسفند ماه

? میدان مارکار، خ: دهم فروردین
کوچه دروازه قصابها، حسینیه کوی تل

_________

سخنرانی

? مراسم ختم مرحومه مغفوره حاجیه خانم شستی ساز
?(همسر حاج سید علی گلدانساز ووالده مکرمه شهیدان سید ضیاء و سید مجید گلدانساز)?

همراه با اقامه نماز ظهر و عصر

▫️ سخنران: استاد ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری

▫️ شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۲

▫️ مکان: دفتر موسسه فرهنگی جوادالائمه واقع در صفاییه ، فلکه سوم اطلسی، بلوار شهید قندی
موضوع بحث این بود:
خانه داری، شکلی از اشکال زیست زن مسلمان است، نه همه ی آن.

_______
سخنرانی

◀️ شب ها

ساعت ۱۸:۴۵٫ تا ۱۹:۳۰

از شنبه ۱۵ اسفند تا یکشنبه ۲۳ اسفند ماه
به مدت ۹ شب

موضوع:
خوانش انتقادی درد های فاطمه(س) (دنباله مباحث)
? یزد، بلوار جمهوری، کوچه قبا، پایان کوچه، منزل حاج محمد ملک دست آرا

_______
سخنرانی

◀️ شب ها

ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۵

از یکشنبه ۱۶ اسفند تا پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه
به مدت ۵ شب

موضوع:
ارزش، اهمیت و شیوه هایی در بزرگداشت فاطمیه

مناسبت؛ چندمین سالگرد سرکار خانم خادمی

? یزد، خ کاشانی، خ حافظ، منزل مهندس اعلایی

_________
?نشست های تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه

? موضوع: نقد کتاب “کارنامه سیاسی امام علی(ع)”
نوشته ابراهیم منهاج (دشتی)

? مدرس: استاد انصاری

? زمان: سه شنبه ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰

? مکان: خیابان انقلاب، بعد از چهارراه دولت آباد، روبروی بانک صادرات کسنویه، تالار داخلی مسجد امام حسین (ع).

________
سخنرانی

◀️ شب ها

ساعت ۲۱:۲۰٫ تا ۲۲

از سه شنبه ۱۸ اسفند تا پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه
به مدت ۳ شب
سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها

? یزد، میدان معلم، ابتدای بلوار پاکنژاد، کوچه زیتون، منزل آقای دکتر رضا وحیدی
موضوع سخنرانی:

? سخنی پیرامون بعد معنایی و بعد معنوی فاطمه (س)

_________
◀️ سخنرانی

چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه

زمان: ۹ صبح

مناسبت:
مجلس بزرگداشت درگذشت استاد و شاعر پیشکسوت حسین ملک زاده

موضوع:
شعر امروز و ارزش های کهن (ادامه ای از بحث شعر و تشیع)
? خ امام (ره) ، حسینیه مسجد حظیره،

به دعوت اداره ارشاد یزد

___________
◀️ سخنرانی

چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه

ساعت ۱۹:۳۰٫ تا ۲۰:۱۰

مناسبت: سالگرد شادروان حاج مهدی زارع پور

موضوع:
توجه به اصل تفاوت سطوح و لایه ها در احکام و معارف دینی (با توضیحی پیرامون اصل سمحه سهله در شناخت دینی)
? بلوار جمهوری، مسجد قبا

_________
◀️ سخنرانی

پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه

ساعت ۷:۳۰ صبح

مناسبت:
مجلس بزرگداشت درگذشت مادر جناب دکتر نعمتی (شادروان خانم خدیجه پور نعمتی، صبیه مرحوم ملا حسن نعمتی پور عقدایی)

موضوع:
بررسی موقعیت زن در خانه (ادامه ای از بحث مطالعات زنان در جامعه دینی)
? استانداری یزد،

_________
? سخنرانی پس از مراسم دعای ندبه

? زمان سخنرانی ۷٫۴۵صبح

موضوع:
پژوهشی در دعای ندبه (دنباله بحث)

? جمعه ۲۱اسفند ماه

? میدان مارکار، خ: دهم فروردین
کوچه دروازه قصابها، حسینیه کوی تل

__________
◀️ سخنرانی

جمعه ۲۱ تا یکشنبه ۲۲ اسفند ماه

ساعت ۹:۴۵ صبح

مناسبت:
مجلس بزرگداشت شهادت فاطمه زهرا(س)

موضوع:
توجه به اصل تفاوت سطوح و لایه ها در احکام و معارف دینی(ادامه ای از بحث پیشین)
? یزد، صفائیه، میدان اطلسی، بلوار فلسطین، کوی فرهنگیان، مسجد امام سجاد (ع)

__________
◀️ سخنرانی

جمعه ۲۱ تا یکشنبه ۲۲ اسفند ماه

ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۰:۳۰

مناسبت:
مجلس بزرگداشت شهادت فاطمه زهرا(س)

موضوع:
الگوی فاطمی (مشکلات تاریخی و معرفتی در مسیر دستیابی به آن)
? یزد، خ شهید مطهری غربی، خ نواب (پس از پارک علم و فناوری) منزل حاج آقای دره زرشکی

__________
◀️ سخنرانی

یکشنبه ۲۳ اسفند ماه

ساعت ۱۱:۱۵

مناسبت:
مجلس بزرگداشت شهادت فاطمه زهرا(س)

موضوع:
نمود فاطمه (س) در زندگی دینی و اجتماعی ما

? میبد، محله بیده، مجموعه فرهنگی فاطمیه بیده.
به دعوت آقای حاج احمدرضا کارگر

_________
◀️ سخنرانی

دوشنبه ۲۴ تا جمعه ۲۸ اسفند ماه

ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۱۵

مناسبت:
مجلس بزرگداشت شهادت فاطمه زهرا(س)

موضوع:
سیره فاطمه (س) پشتوانه مطالعات اسلامی زنان
? یزد، چهار راه بعثت، خ سید گلسرخ، (روبروی پمپ بنزین) گذر ابوالمعالی، مسجد ابوالمعالی.

__________
◀️ سخنرانی

دوشنبه ۲۴ و سه شنبه ۲۵ اسفند ماه

ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰

مناسبت:
مجلس بزرگداشت شهادت فاطمه زهرا(س)

موضوع:
الگوی فاطمی (مشکلات تاریخی و موانع معرفتی ، ادامه بحث)
? یزد، خ مهدی، کوچه فردوسی، کوچه شهید کربلایی اکرمی.
منزل آقای حاج صادق کربلایی اکرمی

__________
?نشست های تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه

? موضوع: نقد کتاب “کارنامه سیاسی امام علی(ع)”
نوشته ابراهیم منهاج (دشتی)
جلسه سوم و پایانی

? مدرس: استاد انصاری

? زمان: سه شنبه ۲۵ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰

? مکان: خیابان انقلاب، بعد از چهارراه دولت آباد، روبروی بانک صادرات کسنویه، تالار داخلی مسجد امام حسین (ع).

__________
◀️ سخنرانی

چهار شنبه ۲۶ و پنج شنبه ۲۷ اسفند ماه

ساعت ۲۰

مناسبت:
مجلس سالگرد

موضوع:
نمود فاطمه(س) در زندگی دینی و اجتماعی ما(نمود شکلی ، ادامه بحث)
? میبد، خ امام، حسینیه کرم
اصلاح می شود؛

مجلس چهلم شادروان حاج حسین سمیعی

یک نظر بگذارید