باورهای معتقدان پیشین جامعه فروریخته است، گفتگویی کوتاه و بدون روتوش

نگارش در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها، گفتگوها | هیچ نظری

د. ر:
🔴 هشدارهای بی‌سابقه رهبر انصارالله به آمریکا: ما عاشق جنگ مستقیم با آمریکا و اسرائیل هستیم

▫️رهبر انصارالله یمن: بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا.

▫️امیدواریم کشورهای عربی یک گوشه بایستند و به تماشا بپردازند و اجازه دهند آمریکا و اسرائیل مستقیما با ما بجنگند.

▫️از دولت‌های عربی می‌خواهیم خودشان را همراه با آمریکا دچار درگیری نکنند.

▫️اگر آمریکا قصد درگیری با ملت ما را داشته باشد، سناریویی بدتر از افغانستان و ویتنام را تجربه خواهد کرد

▫️آمریکا نباید تصور کند که ضربات پراکنده وارد می‌کند و کار به پایان می‌رسد بلکه به شکل کامل درگیر خواهد شد.

▫️به آمریکا هشدار می‌دهیم که مرتکب حماقت نشود

▫️هرگونه حمله آمریکایی به کشورمان را پاسخ خواهیم داد و ناوشکن‌ها و کشتیرانی آمریکایی را به هدفی برای موشک‌ها و پهپادهایمان تبدیل خواهیم کرد./ ایرنا

د. ر:

آره،…. با آن خنجرهای کج تان  همه آمریکایی ها را می کشید….  به روح ممقلی قسم…. احتمالا اینترنت هنوز به یمن نرسیده…. یا فکر می کنند، آمریکا جزیره ای دور افتاده  و مردمش در غار ها زندگی می کنند👆👆👆

Ansari Hosein:
هفت سال با آمریکا و انگلستان درگیر بودند البته در پوشش جنگ با ائتلاف چند کشور قدرتمند در منطقه ، از جمله امارات و عربستان.
BRM:
حرکت نظامی یمنی ها در نظریه‌ی ظهور بسیار مهمه.

Ansari Hosein:
فعلا برای روح های مرده و وجدان های خفته ، حضورشان مهم تر است.

BRM:
استاد جان

نباید بر توده‌های مردم اشکال کرد.
توده‌ها از حکومت‌ها (هر حکومتی باشد)
فقط یک چیز می‌خواهند :
امکان کار و زندگی و آسایش بیش‌تر

از نظر همکاری و مشارکت و وفاداری ملت ایران بهترین ملت‌ها بوده است. اشکال از حکمرانان است که به مردم خود بی مهری و پشت کرده‌اند.
از آغاز انقلاب اصلا بنا نبود که
روحانیان و سپاهیان تبدیل به
یک طبقه‌ی اقتصادی برتر بشوند.
اگر آنها در زهد نخستین می ماندند
مردم هم کم نمی آوردند.

Ansari Hosein:
دکتر جان
ما فقط به خدا و پیامبران و امامان ، نگاه انتقادی نخواهیم کرد و گر نه هیچکس و هیچ جمعیتی در برابر آگاهی های ما بت نخواهد بود.
بی اعتنایی به سرنوشت مردم غزه و عدم جانبداری از حرکت حوثی های یمنی
به هر انگیزه و عاملی که باشد روح های مرده و وجدان های خفته، بی ارزش اند.

Aladay:
سلام حضرت آقای انصاری عزیز
به باور بنده عمده مشکلات ما مسلمانان در همین نکته است که به خدا و پیامبران و امامان نگاه انتقادی نداریم . اگر به آنان نگاه انتقادی می داشتیم امروزه کار به جایی نمی رسید که به جای تکیه بر عقل و خرد و فهم بشری و جستن راه های عادی و مادی به هر سنگ و کلوخی که در ده کوره ای به نام امام زاده علم شده برای حل مشکلاتمان متوسل بشویم .
ما تابویی که در مورد خدا و پیامبران و امامان ساخته ایم راه برای کشف حقیقت سخنان آنان هم بسته ایم .
حتما جریان سلمان رشدی و آن بلوایی که در جهان اسلام بوجود آمد را به یاد دارید . مرحوم امام خمینی  بدون این که یک صفحه این رمان را بخواند فقط با اعتماد به اطرافیان خویش حکم به ارتداد چند نفر را داد و در پی آن چندین سال جهان اسلام گرفتار بلبشوی شد و هیچ نتیجه مثبتی نداد . اگر نقد خدا و پیامبران و امامان از حالت تابو خارج می شد مردم این قدر ساده لوحانه با این موضوع برخورد می کردند ؟  یا به جای آن چند نویسنده فهیم به نقد علمی ادبی تاریخی و دینی کتاب می پرداختند و کتاب را برای همیشه به بوته فراموشی سوق می دادند اما آن تابو کاری کرد که این کتاب در سطحی گسترده نشر یافت و ما مسلمانان خود مبلغ مجانی آن شدیم .
جهان اسلام باید قداست ها را کنار بگذارد و همه چیز را به نقد کشد تا سره از ناسره باز شناخته شود و اسلامی عقلانی و خردمندانه جای اسلام انباشته از خرافه را بگیرد .

Ansari Hosein:
جناب آقای س. م.ح عزیز،

برای این مقدمات ناصواب به نتایج مورد نظرتان ارتباطی نمی بینم و چون شما هم مثل من متصلب در عقیده خود هستید نیازی به دلیل آوری احساس نمی شود. اما همینقدر عرض می کنم که اگر پیامبران و امامان را صاحب علم حقیقی بدانیم، با چنین فرضی، هرگونه نقدی بر آنان غیر علمی و طبعا مردود خواهد بود. آنچه که مورد نقد می تواند قرار بگیرد وسائط و گزارش های از آنان یا برداشت های بشری از کلام آنان و مدالیل آن است و نه چیزی بیشتر. یعنی شما فقط در دلالت یا اسناد همان روایاتی که توفیق ترجمه خوب بسیاری از آنها را در کارنامه علمی خود دارید می توانید نگاه نقادانه و علمی و مبتنی بر معیارهای پذیرفته شده داشته باشید.
امر تابو به زمینه مسائل عرفی و اجتماعی و فرهنگ وابسته به آن مربوط می شود و در مجال علمی، سخن از تابو شکنی به پروپاگاندا می انجامد و هیاهو سازی است.
با ارادت

یک نظر بگذارید